لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۳۷

یک جت جنگی امریکا یک طیاره جنگی حکومت سوریه را سقوط داده‌است


ائتلاف به رهبری امریکا در سوریه می‎گوید، یک جت جنگی امریکا یک طیاره جنگی حکومت سوریه را پس از آن سقوط داد که این طیاره بالای قوای دموکراتیک سوریه حمله کرد.

قوای مشترک اوپراتیفی امریکا روز یکشنبه گفتند که یک جت اِف/ اِ 18 اِی سوپر هارنیت امریکا نا وقت روز یکشنبه بعد از آن یک طیاره سو ۲۲ رژیم سوریه را سقوط داد که این طیاره در نزدیکی قوای دموکراتیک سوریه چند بمب پرتاب کرد.

در این حال، اردوی سوریه تائید کرده‎است که یک طیاره‎اش سقوط داده شده و گفته که پیلوت آن ناپدید است.

قوای دیموکراتیک سوریه در مبارزه علیه تندروان داعش از سوی ائتلاف به رهبری امریکا حمایت می‎شوند.

این نیروها به طور جداگانه با قوای رژیم رئیس جمهور بشار اسد نیز می‎جنگند.

جنگجویان قوای دموکراتیک سوریه متشکل از عرب‎های سوریه و متحدین کرد آن‎ها می‎باشند.

سوریه
سوریه

اردوی سوریه گفت، این حادثه در نزدیکی منطقه الرصافه رخ داده و این یک حمله آشکار به هدف تحت شعاع قرار دادن تلاش‎های اردوی این کشور بر ضد داعش می‎باشد.

در اعلامیه آمده‎است، نیروهای اردوی سوریه یگانه قوای موثر برای مبارزه با تروریزم در تمامی قلمرو سوریه به شمار می‎رود.

مقام‎های ائتلاف گفتند که حمله نیروهای رژیم اسد بر جنگجویان قوای دیموکراتیک سوریه در قریه جادین در جنوب "طبقه" شماری از جنگجویان قوای دیموکرتیک سوریه را زخمی و آن‎ها را مجبور نموده تا از این منطقه خارج شوند.

رسانه‎های روسی امروز دوشنبه از سیرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نقل کرده می‎گویند، ایالات متحده باید تمامیت ارضی سوریه را رعایت کرده و از اقدامات یک جانبه در این کشور اجتناب ورزد.

قوای ایتلاف می گوید که آنها در تلاش جنگ با رژیم سوریه، روسها و شرکای رژیم نیستند. اما برای دفاع از قوای ائتلاف و متحدین آن در برابر هرگونه تهدید بی تفاوت نخواهند ماند.

جنگجویان قوای دیموکراتیک سوریه به حمایت ایتلاف به رهبری امریکا در جریان محاصره شهر رقه آخرین موضع بزرگ گروه تندردو دولت اسلامی یا داعش قرار دارند.

XS
SM
MD
LG