لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۶

وزیری: وزارت دفاع می‌خواهد شمار نیرو‌های خاص افزایش یابد


شماری از نیروهای خاص افغانستان
شماری از نیروهای خاص افغانستان

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید مسئولیت عملیات‌های نظامی در جریان شب را ۸۰ تا ۹۰ درصد، نیرو‌های قطعه خاص به عهده دارند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به رادیو آزادی گفت به همین خاطر تلاش‌ها جریان دارند تا شمار این نیرو ها تا دو چند افزایش یابند.

گفته می‌شود که شمار نیرو‌های خاص عملیاتی افغانستان تا ۳۰ هزار تن افزایش خواهند یافت.

وزارت دفاع افغانستان ضمن ستایش از مؤثریت نیرو‌های خاص و کوماندو در جریان جنگ‌ها می گوید عملیات‌های این نیرو‌ها شب و روز ادامه دارند.

به همین منظور وزارت دفاع ملی می‌خواهد تا شمار این نیرو‌ها افزایش یابد.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گزارش‌های را رد کرد که بر اساس آن گفته شده بود در حال حاضر ۸۰ درصد تمامی مسئولیت عملیات‌های جنگی به عهده نیرو‌های خاص افغان است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وی افزود:

" حرف اصلی این‌است که قطعات خاص ما، اگر نیرو‌های کوماندو یا قطعات خاص استند، خیلی نیروی مؤثر اند. خیلی قوی استند، ظرفیت آن‌ها هم خیلی بلند است. اما این‌که آن‌ها ۸۰ درصد عملیات‌ها را پیش می‌برند، فکر می‌کنم که به جا نخواهد بود. زیرا تمامی قول اردو‌های ما و تمامی جزوتام‌ها و قطعات هوایی در جنگ شامل اند. در حال حاضر ما در ۱۴ ولایت عملیات داریم. این عملیات‌ها را قول اردوی‌های محلی ما اجرا می‌کنند. در حال حاضر ۱۳ عملیات از سوی نیرو‌های کوماندو داریم."

رئیس جمهور اشرف غنی در آغاز امسال گفت برای این‌که تلاش‌های نیرو‌های خاص افغانستان در عملیات‌ها نتیجه خوب و مؤثر بدهند، در نظر دارند تا شمار این نیرو‌ها دو برابر افزایش یابند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به رادیو آزادی گفت در حال حاضر کار روی افزایش شمار نیرو‌های خاص ادامه دارد و فرقه فعلی به قول اردو ارتقا خواهد کرد:

" ظرفیت نیرو‌های کوماندو نسبت به گذشته خیلی بالا رفته. آن‌ها می‌توانند در هر فصل و در هر شرایط و اراضی وظیفه اجرا کنند، زیرا آن‌ها به صورت درست آموزش می‌بینند. کسانی‌که به نیرو‌های کوماندو جذب می‌شوند، از لحاظ ذهنی، جسمی، و آموزش به خود اطمینان دارند و برای انجام هر گونه وظیفه آمادگی دارند."

دولت وزیری، در مورد شمار نیرو‌های خاص چیزی نگفت اما در برخی از گزارش‌ها گفته شده که تعداد این نیرو‌ها به ۱۷ هزار تن می‌رسد و در نظر است شمار‌ شان تا ۳۰ هزار تن افزایش یابد.

گزارش: جاوید نعیمی

XS
SM
MD
LG