لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۸

امریکا در ستراتیژی جدید اش در مورد فشار بالای پاکستان، سه گزینه دارد


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در بیشتر مطالب و تبصره‎های خود به نیاز افزایش فشارها بالای پاکستان در ستراتیژی جدید امریکا برای افغانستان و تاخیر در اعلام این ستراتیژی پرداخته‎اند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مطلبی درین باره نوشته‎است که در ستراتیژی جدید امریکا برای افغانستان موضوع فشار بالای پاکستان شامل است.

نویسنده مطلب به استناد رویترز نوشته‎است که حکومت دونالد ترامپ برای افزایش فشارها بر پاکستان آماده‎گی می‎گیرد بخاطریکه به نوشته نویسنده مطلب گروه‎های تروریستی با استفاده از خاک آن کشور بالای افغانستان حملات شان را انجام می‎دهند.

در مطلب آمده‎است که امریکا روی انجام حملات طیاره‎های بی پیلوت در خاک پاکستان، تعلیق کمک هایش با این کشور و برخی مسایل دیگر غور می‎کند.

ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی گفته‎است که امریکا در ستراتیژی جدید اش در خصوص فشار بالای پاکستان سه گزینه دارد.

نویسنده به نقل از رویترز نوشته‎است که امریکا در استراتیژی جدید اش روی چگونگی اقدامات احتمالی علیه پاکستان کار می‎کند.

نویسنده مطلب می‎گوید که تعلیق و توقف کمک‎های امریکا با پاکستان، آغاز حملات طیاره‎های بی پیلوت و اخراج پاکستان از فهرست متحد غیر ناتو امریکا شامل گزینه‎های اند که امریکا در خصوص پاکستان آن را در نظر دارد.

در مطلب آمده‎است که حکومت دونالد ترامپ از پاکستان خواسته‎است تا در مورد اقدامات اش برضد گروه‎های تروریستی وضاحت بدهد اما به نوشته نویسنده مطلب مقامات پاکستانی تا هنوز این کار را انجام نداده‎اند.

مسیر

روزنامه مسیر نوشته‎است که تاخیر در اعلام ستراتیژی جدید امریکا برای افغانستان واشنگتن را با سرنوشت نا مشخصی روبرو خواهد ساخت.

روزنامه دراین باره در صفحه نخست اش نوشته‎است که شش ماه از حکومت جدید امریکا می‎گذرد اما تا هنوز ستراتیژی اش در خصوص افغانستان اعلام نگردیده‎است.

در مطلب گفته شده که ادامه این وضعیت ماموریت امریکا در افغانستان را با سرنوشت نا معلومی روبه رو کرده‎است.

در مطلب به نقل از رئیس کمیسیون امور دفاعی سنای امریکا آمده‎است که حکومت آقای ترامپ در ساخت ستراتیژی برای موفقیت جنگ در افغانستان ناکام مانده‎است.

اما در مطلب به نقل از جیمز متیس وزیر دفاع امریکا آمده‎است که این ستراتیژی بزودی تکمیل و اعلام خواهد شد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG