لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۸

مسئولان: داعش مکتب نسوان مرکزی ولسوالی درزاب را آتش زده است


از چهار روز به این طرف ولسوالی درزاب جوزجان به آتش جنگ می‎سوزد.
مسئولان محلی می‎گویند در جریان ۴ روز جنگ شدید در بازار ولسوالی درزاب گروه داعش تمام ساختمان‎های دولتی را تخریب ساخته و به روز پنجشنبه مکتب نسوان ولسوالی درزاب را نیز به آتش زده‎است.
گروه داعش چهار روز پیش حملات تهاجمی را با نیروی ۵۰۰ نفری بالای این ولسوالی آغاز کرد که با مقاومت نیروهای امنیتی رو به رو شد ولی گروه داعش صف نیروهای امنیتی را درهم شکست و به پیشروی آغاز کرد، اما با رسیدن کوماندوها و خیزش‎های مردمی از ولایات همجوار بعد از چاشت روز پنجشنبه داعش عقب نشینی کرد.
باز محمد داور سرپرست ولسوالی درزاب به رادیو آزادی گفت پیش ازین که این گروه بازار ولسوالی را ترک کند ساختمان مکتب نسوان را به آتش زد.
او افزود:
"بلی یک مکتب نسوان در مرکز ولسوالی داریم که بنام لیسه نسوان درزاب یاد می‎شود به روز پنجشنبه داعشی‎ها آن را به آتش زدند."
سرپرست ولسوالی درزاب می‎گوید گروه داعش به تمام دکاکین مردم، خانه‎ها، شفاخانه‎ها و ساختمان‎های دولتی نیز آسیب رسانده و خسارات زیادی را به مردم ملکی و حکومت رسانده‎است.
"مردم همه از محل فرار کردند، در حال حاضر شفاخانه داکتر ندارد، دوکاکین بسته‎اند. هیچ کس حاضر نیست که دوکان باز کند اما به روز جمعه ما ساحه را امن ساخته از مردم می‎خواهیم که پس دوباره بیایند بالای کار و بار خود."
بگفته مسئولان هنوز هم ولسوالی درزاب در وضعیت بدی قرار دارد.
قرار معلومات این مسئولان، داعش در خانه‎های مردم جا گرفته و زنده‎گی مردم عادی را در محل به چالش کشانده‎است.
همچنان گزارش شده‎است که در مدت چهار روز جنگ شدید در اثر اصابت راکت و هاوان به باشنده‎گان محل آسیب رسیده و شماری زیادی ازین مردم کشته و زخمی شده‎اند.
گزارش عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG