لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۵

کرسی نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان از بین رفت


دیلی میل

روزنامه بریتانیایی دیلی میل در مقالۀ نوشته است که نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان از مقامش به روز جمعه برکنار شد.

به نوشته روزنامه، این اقدام در حالی صورت گرفت که واشنگتن روی اعزام هزاران سرباز تازه نفس به افغانستان غور می‌کند.

دیلی میل با اشاره به اظهارات یک مقام وزارت خارجه امریکا می‌نویسد که به خبرگزاری فرانس پریس گفته است: لاورل میلر (Laurel Miller) نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان از مقامش کنار رفت و تا حالا کسی به جای او گماشته نشده‌است.

این پُست در امریکا هنگامی ایجاد شد که مقام‌های ایالات متحده بحران جاری میان افغانستان و پاکستان را مرتبط به هم دانستند و گفتند که برای حل آن به تلاش مشترک نیاز است.

روزنامه دیلی میل در ادامه می‌نویسد، دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا به وزارت دفاع و قوماندانان امریکایی صلاحیت داده تا در مورد جنگ ۱۶ ساله افغانستان و آینده آن تصمیم بگیرند.

در ادامه مقاله آمده که جیمز متیس وزیر دفاع امریکا در نظر دارد تا ۵۰۰۰ سرباز اضافی به افغانستان فرستاده شوند تا در بخش آموزش نیرو های افغان کار کنند و آن‌ها بتوانند تحرکات طالبان مسلح را سرکوب کنند.

نيويارک تايمز

روزنامه امریکایی نیویارک تایمز نیز مقالۀ مفصلی را در همین مورد نشر کرده‌است.

به نوشته روزنامه، وزارت خارجه امریکا، کرسی نماینده خاص آن کشور برای افغانستان و پاکستان را لغو کرده‌است.

نیویارک تایمز همچنان می‌نویسد این مقام در هنگام ریاست جمهوری بارک اوباما ایجاد شد تا استراتژی درازمدت برای افغانستان و پاکستان را عملی کند.

دی نیو اندين اکسپرس

روزنامه نیو اندین اکسپرس در تازه ترین گزارشش، عضویت دایمی افغانستان و آیرلند را در شورای بین‌المللی کرکت به بحث گرفته‌است.

شورای بین‌المللی کرکت در لندن، روز پنجشنبه عضویت دایمی هر دو تیم را اعلان کرد.

به این ترتیب، افغانستان و آیرلند دو عضو تازه شورای بین‌المللی کرکت یا ICC شدند.

پیش از این بنگله دیش جوان ترین عضو همین شورا بود که در سال ۲۰۰۰ میلادی عضو شورای بین‌المللی کرکت شده بود.

XS
SM
MD
LG