لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۱

مبین: در جریان عملیات "خالد ۹۶" تلفات سنگین بر دشمن وارد شده‌است


امان الله مبین قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان از وارد شدن تلفات سنگین بر مخالفین مسلح دولت در جریان مرحله اول عملیات "خالد ۹۶ " خبر می‌دهد.

قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید، با وجودیکه طالبان مسلح و داعشیان بالای مناطق غورماچ فاریاب، ولسوالی‌های تگاب، وردوج و زیباک بدخشان و درزاب ولایت جوزجان حملات تهاجمی را انجام دادند، اما به دلیل مقاومت نیروهای افغان تلفات سنگین بر دشمن وارد گردید.

قوماندان قول اردوی شاهین می‌گوید، در مرحله اول عملیات خالد ۹۶ در زون شمال و شمال شرق بیش از ۱۲ صد تروریست کشته شده‌اند.

وی در رابطه گفت:

" در مرحله اول عملیات خالد ۹۶ بیش از ۱۲۰۰ مخالف مسلح دولت کشته شده‌اند و همچنان در این عملیات‌ها ۶۷۰ تن زخمی شده و ۱۰۰ تن دیگر‌شان اسیر شده‌اند این یک عملیات خیلی موفق بود."

قوماندان قول اردوی شاهین می‌گوید تنها در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان که داعشیان و طالبان مسلح یکجا بر مرکز این ولسوالی با صد‌ها جنگجو خود حمله تهاجمی انجام دادند بیش از ۱۳۰ داعشی کشته و ۷۰ تن دیگر مجروح شدند.

آقای مبین افزود:

" در حمله بر ولسوالی درزاب ولایت جوزجان بیش از ۱۳۰ داعشی‌ کشته شده و ۷۰ تن‌شان زخمی شدند و به زود‌ترین فرصت آن‌ها از ساحه به بیرون رانده شدند، این عملیات را نیروهای هوایی و زمینی رهبری می‌کرد."

جنرال امان الله مبین عملیات منصوری مخالفین مسلح دولت را ناکام خوانده و می‌گوید طالبان مسلح و داعشیان توانایی رو یا رویی با نیروهای امنیتی افغان را ندارند.

قوماندان قول اردوی شاهین می‌گوید که در عملیات مرحله اول خالد ۹۶ بیشترین نقش عملیاتی را قوت‌های هوایی افغان ایفا کرده‌اند.

وی گفت در مرحله دوم این عملیات در نظر است تا عملیات وسیع در ولایات فاریاب، جوزجان، کندز و بدخشان راه اندازی شود.

مخالفین مسلح تا هنوز در این مورد تبصرۀ نکرده‌اند.

مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG