لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۵

امریکا و هند برای تامین صلح در افغانستان همکاری‌های شانرا بیشتر می‌سازند


ایالات متحده امریکا و هند سعی دارند برای تامین صلح در افغانستان همکاری‌های خود را بیشتر سازند.

صدراعظم هند نریندرا مودی و رئیس جمهور ایالات متحده امریکا دونالد ترمپ طی ملاقاتی در واشنگتن در مورد وضع ناگوار امنیتی در افغانستان اظهار نگرانی کردند.

صدر اعظم هند نریندرا مودی و رئیس جمهور امریکا دونالد ترمپ با ابراز نگرانی در مورد بحران امنیتی در افغانستان که تروریزم دلیل اصلی آن شمرده شده‌است موافقه کردند که برای تامین صلح و ثبات در افغانستان همکاری‌های خود را تقویه می‌کنند.

رئیس جمهور امریکا دونالد ترمپ از صدر اعظم هند به‌خاطر همکاری‌ها و تلاش‌هایش در افغانستان سپاس‌گزاری کرد.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا
دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا

او افزود:

"ما هر دو متعهد هستیم که سازمان‌های تروریستی و عقاید افراطی را که سبب تحریک آن‌ها می‌شود از بین می‌بریم، من همچنان از مردم هندوستان به‌خاطر تلاش های همکاری ایشان در افغانستان سپاسگزارم، من اطمینان دارم که با کار مشترک دوکشور می‌توانند برای بسیار کشورهای دیگر در ساحه شکست تهدیدهای مشترک نمونه شوند و در ساحه باز نمودن راه برای رفاه و رشد دست آوردهای چشمگیر داشته باشند."

رئیس جمهور امریکا اظهار داشت که در ملاقات شان در باره تهدیدهای جدی که تروریزم ایجاد کرده صحبت کردند و به گفته رئیس جمهور ترمپ جنگ علیه تروریزم و از بین بردن پناهگاه های شان جز مهم این همکاری می‌باشد.

صدر اعظم هند گفت بی‌ثباتی روز افزون در افغانستان به‌خاطر تروریزم منبع نگرانی مشترک در هند و امریکا می‌باشد.

او افزود هندوستان و امریکا در انکشاف دوباره افغانستان نقش عمده دارند به گفته او دو کشور هماهنگی، همکاری و ارتباطات خود را تقویه می‌کنند تا صلح و ثبات در افغانستان حاکم شود.

نریندرا مودی صدرعظم هند
نریندرا مودی صدرعظم هند

صدر اعظم هند گفت:

"بی ثباتی روز افزون به‌خاطر تروریزم در افغانستان یکی از نگرانی‌های مشترک ما می‌باشد، هندوستان و امریکا هر دو در بازسازی افغانستان و تامین امنیت این کشور نقش عمده دارند، برای رسیدن به هدف صلح و ثبات در افغانستان ما مشوره و ارتباط نزدیک خود را با امریکا ادامه می‌دهیم تا هماهنگی بین کشورهای ما نیز تقویه شود."

رهبران امریکا و هند همچنان در مورد همکاری‌های دیگر بین دو کشور در سطح منطقوی صحبت کرده و بر تقویه همکاری درین ساحات نیز تاکید نمودند.

در اواخر در جلساتی که در مورد صلح و ثبات در افغانستان برگزار می‌شود در پهلوی امریکا هند هم در آن‌ها سهم می‌گیرد و ایالات متحده هم دوستی هند و افغانستان را صادقانه تر دانسته و خواهان نقش بیشتر هند در تامین صلح افغانستان شده‌است.

مقامات افغان هم از این دو کشور توقع دارند که در رشد اقتصادی و تامین صلح و ثبات در افغانستان نقش بیشتری داشته باشند.

XS
SM
MD
LG