لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۲

ناتو رسماً اعلام کرد که هزاران سرباز دیگر را به افغانستان می‌فرستد


سرمنشی عمومی ناتو رسماً اعلام کرد که هزارن سرباز دیگر را به افغانستان خواهد فرستاد.

ینس استولتنبرگ امروز "پنجشنبه" قبل از نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت که تا حالا پانزده کشور عضو تعهد کرده‎اند که به افغانستان سرباز می‎فرستند.

وی ابراز امیدواری کرد که در نشست امروز کشورهای دیگری عضو این سازمان نیز تعهد کنند که به افغانستان سرباز می‎فرستند و تعداد آن را نیز مشخص سازند.

در اخیر نشست تعداد سربازانی که قرار است به افغانستان فرستاده شوند اعلام خواهد شد و تعداد آنان به هزاران تن خواهد رسید.

درین نشست همچنان در مورد هزینه دفاعی ناتو، نقش این سازمان در مبارزه با تروریزم، همکاری‎های اتحادیه اروپا و ناتو و وضعیت افغانستان بحث خواهد شد.

استولتنبرگ: توجه خاص به نیروهای خاص و نیروهای هوایی این کشور صورت خواهد گرفت.
استولتنبرگ: توجه خاص به نیروهای خاص و نیروهای هوایی این کشور صورت خواهد گرفت.

اما مایکل فالون وزیر دفاع بریتانیا گفت که این کشور صد سرباز دیگر به افغانستان خواهد فرستاد و با این رقم شمار سربازان بریتانیایی درین کشور به شش صد تن خواهد رسید.

ینس استولتنبرگ سرمنشی ناتو گفت که با افزایش نیروهای خارجی در افغانستان توجه خاص به نیروهای خاص و نیروهای هوایی این کشور صورت خواهد گرفت.

وی می‎گوید که روند آموزش و تقویت نیروهای امنیتی افغان تسریع خواهد شد و آنان خواهند توانست در امر مبارزه با تروریزم بهتر بدرخشند.

به‌گفته آقای استولتنبرگ، ناتو سعی می‎کند تا نیروهای خاص و نیروهای هوایی افغانستان را بیشتر آموزش داده و آنان را به‌گونۀ بهتر تجهیز و اکمال کند.

سرمنشی ناتو گفت که نیروهای خاص و نیروهای هوایی افغانستان در سرکوب کردن طالبان مسلح و تروریستان نقش خوبی داشته اند و با تقویت و تجهیز این نیروها مبارزه با تررویزم در افغانستان جدی‌تر خواهد شد.

بریتانیا صد سرباز دیگر به افغانستان خواهد فرستاد.
بریتانیا صد سرباز دیگر به افغانستان خواهد فرستاد.

در نشست امروز وزرای دفاع ۲۹ کشور عضو ناتو قوماندان نیروهای مأموریت حمایت قاطع و نماینده ملکی ناتو در افغانستان نیز اشتراک دارند.

همچنان جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحده امریکا و طارق‌شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع افغانستان نیز در نشست عمومی وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو شرکت کرده‎اند.

یک مقام ناتو گفته‎است که قرار است آقای بهرامی در حاشیۀ این نشست با برخی از وزرای دفاع ناتو نیز دیدار داشته باشد و ناوقت امروز وی در یک نشست خبری نیز اشتراک خواهد کرد.

چندین ماه است که در مورد افزایش نیروهای خارجی در افغانستان بحث‎ها جریان دارد، اما سرمنشی ناتو روز چهارشنبه واضح ساخت که نیروهای این سازمان نقش آموزش و حمایت از نیروهای امنیتی افغان را ایفا خواهند کرد و در مأموریت رزمی باری دیگر دخیل نخواهند شد.

از افزایش سربازان خارجی در افغانستان در حالی صحبت می‎شود که وضعیت در این کشور وخیم شده و طالبان مسلح و برخی از گروهای مخالف دیگر حملات‌شان در این کشور را شدت بخشیده‎اند.

گزارش: نسیم شفق، بروکسل

XS
SM
MD
LG