لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۴

راکت آزمایش شدۀ کوریای شمالی توانایی رسیدن به ایالت الاسکا را دارد


کوریای شمالی ادعا دارد که یک راکت بالستیک دوربردش را با موفقیت بی‌نظیر آزمایش کرده‌است.

بر اساس گزارش‌ها این راکت توانایی رسیدن به ایالت الاسکای امریکا را دارد.

جاپان می‎گوید، گمان می‎رود راکت امروز کوریای شمالی در آب‎های جاپان در نزدیکی یک زون صنعتی افتاده‎است، ولی به کشتی‎ها و طیاره‎های موجود درین ساحه اقتصادی آسیب نرسانیده‎است.

رهبر کوریای شمالی
رهبر کوریای شمالی

مقامات می‎گویند این راکت از ولایت غربی پیونگ‌یانگ پرتاب شده، چهل دقیقه را در فضا پیمود که این مدت زمانی بیشتر از هر آزمایش راکتی قبلی پیونگ‌یانگ بوده‎است.

این راکت مسافۀ ۹۳۰ کیلومتری را پیموده‎است.

یک متخصص کوریای جنوبی می‎گوید امکان دارد این پرتاب، یک آزمایش مجدد یکی از راکت‎های بوده باشد که در گذشته آزمایش شده‎اند.

دیوید ورایت یک دانشمند امور راکتی امریکا تخمین می‎کند که اگر مسافه و زمانی‎که این راکت پیموده است درست باشد، می‎تواند مسافه حد اکثر ۶۷۰۰ کیلومتر را بپیماید، به این معنی که این راکت توان رسیدن به ایالت الاسکای امریکا را نیز دارد.

این آزمایش کوریای شمالی در وقت حساس صورت می‎گیرد.
این آزمایش کوریای شمالی در وقت حساس صورت می‎گیرد.

کوریای شمالی یک دستگاه فوق‌العاده از راکت‎های برد کوتاه و متوسط را دارد، ولی تلاش دارد راکت‎های دور بردش را بهتر و مدرن‌تر و با ظرفیت بالاتر بسازد.

اکثر راکت‎های با برد کوتاه کوریای شمال توانایی حمل سرگلوله هستوی را دارند، ولی تلاش‎های پیونگ‌یانگ ادامه دارد تا راکت‎های دوربردش را قادر به انتقال سرگلوله هستوی بسازد.

یک وزیر کابینه جاپان گفته‎است راکتی که تازه از سوی کوریای شمالی آزمایش شده‎است، به ارتفاع بلندتر از آزمایشات راکت‎های قبلی این‎‌کشور پرتاب شده‎است.

این آزمایش کوریای شمالی در وقت حساس صورت می‎گیرد.

XS
SM
MD
LG