لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۲

تبصره باستون هرالد روی دیدار سناتوران امریکایی از افغانستان و پاکستان


واشنگتن پست

روزنامه واشنگتن پست در شماره اخیرش مطلبی را در مورد افغانستان به نشر رسانیده و در آن به دو گردهم آیی اشاره کرده‎است که یکی خاموش و دومی با سر و صدا و هارن‎های موترها از قربانیان حوادث خونین اخیر در کابل یادبود کردند.

به نوشته واشنگتن پست، کاروان از چند صد موتر به روز دوشنبه در کابل با سر دادن هارن‎ها و شعارها، تصاویر هفت قربانی تظاهرات ماه جون را با خود حمل می‎کردند که در جریان درگیری‎ها میان پولیس و اعتراض کننده‎گان کشته شده بودند. این تظاهرات در عکس العمل به حمله خونین تانکر بمب به راه افتاده بود که به تاریخ ۳۱ ماه می در چهاراه زنبق کابل رخ داد.

روزنامه به مراسمی بزرگداشت از قربانیان نظامی همین حمله نیز اشاره کرده‎است که در باغ محوطه قوماندانی ناتو در افغانستان شام روز یکشنبه دایر شده بود و در آن، مقامات ارشد امریکایی و اروپایی به بیوه‎های چادری پوش و بازمانده‎گان هفت پولیس کشته شده و ده زخمی نظامی این رویداد سخنرانی نموده و قربانیان را مورد تحسین قرار دادند.

واشنگتن پست می‎نویسد هردو، یعنی مراسم خاموش شام یکشنه و راه پیمایی پر از سر و صدا و هارن صبح دوشنبه تلاش‎های بودند برای احترام گذاری به قربانیان نظامی و غیرنظامی حمله خونین تانکر بمب در کابل، حمله که بیش از ۱۵۰ کشته و ۶۰۰ زخمی به جا گذاشت.

باستون هرالد

روزنامه باستون هرالد چاپ امریکا در شماره اخیرش مطلبی را در مورد دیدار اخیر سناتور جان مککین و هیئت از سناتوران همراهش به افغانستان و پاکستان به نشر رسانیده‎است.

به نوشته روزنامه، آقای مککین در این سفرش به پاکستان با سرتاج عزیز مشاور روابط خارجی صدراعظم پاکستان و قمر باجوه لوی درستیز آنکشور ملاقات کرد و گفت بدون همکاری پاکستان صلح در منطقه امکانپذیر نیست.

روزنامه در اشاره به پیام‎های‎که جان مککین همراه با تصاویر گرفته شده‎اش در پاکستان در صفحه تویترش نشر کرده، از قول وی می‎نویسد که می‎گوید:

" روابط ما حال نسبت به هر وقت دیگر مهم است."

باستن هرالد به دیدار مککین از افغانستان نیز اشاره کرده‎است که وی و هیئت همراهش در آن، با جنرال جان نیکلسن قوماندان ارشد نیروهای امریکایی در افغانستان و رهبران افغان دیدارهای داشت.

XS
SM
MD
LG