لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۱۳

گزارش‌های تائید شده و تائید ناشده در مورد مرگ "البغدادی" رهبر گروه داعش!


ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش
ابوبکر البغدادی رهبر گروه داعش

سازمان نظارت از حقوق بشر سوریه می‌گوید، تائید خبر مرگ ابوبکر البغدادی رهبر جنگجویان گروه دولت اسلامی را از منابع داخلی این گروه، دریافت کرده‌است.

در یک اعلامیۀ سازمان نظارت از حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است و روز سه شنبه یازدهم جولای نشر شد، رامی عبدالرحمن رئیس این سازمان گفته‌است، ابوبکر البغدادی رهبر جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی در ولایت دیرالزور در شرق سوریه وفات کرده‌است.

رامی عبدالرحمن رئیس سازمان نظارت از حقوق بشر سوریه
رامی عبدالرحمن رئیس سازمان نظارت از حقوق بشر سوریه

اما رامی عبدالرحمن رئیس سازمان نظارت از حقوق بشر سوریه در مورد این‌که ابوبکر البغدادی چه وقت و چگونه وفات کرده، چیزی نگفته‌است.

قصر سفید و مقامات نظامی امریکا گفته‌اند که آن‌ها مرگ ابوبکر البغدادی را تائید نتوانسته اند.

سبسشن گورکا مشاور ارشد دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا یازدهم جولای به مطبوعات این‌ کشور گفت، ایالات متحد به‌طور فوری این گزارش‌ها را تائید نمی‌تواند.

راین دیلون (Ryan Dillon) سخنگوی ائتلاف به رهبری امریکا که در عراق بر ضد داعش می‌جنگند نیز گفته‌است، خبرها در مورد مرگ ابوبکر البغدادی را تائید کرده نمی‌تواند.

مقامات حکومت عراق و کُردهای این‌ کشور نیز تا هنوز در مورد مرگ ابوبکر البغدادی رهبر جنگجویان گروه دولت اسلامی تبصره نکرده‌اند.

حدود یک ماه قبل وزارت دفاع روسیه اعلان کرده بود که فکر می‌کند ابوبکر البغدادی در نتیجه یک حمله هوایی به تاریخ ۲۸ می در نزدیک شهر رقه در ولایت دیرالزور کشته شده‌است.

در گذشته نیز چندین بار خبر مرگ ابوبکر البغدادی اعلان شده بود.

صفحاتی که شبکه‌های اجتماعی با جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی مرتبط اند، تا هنوز در این مورد تبصرۀ نکرده‌اند.

XS
SM
MD
LG