لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۷

شرکت فیس‌بوک برای کارمندانش در کالیفورنیا یک شهرک می‌سازد


صد‌ها میلیون نفر در سرتاسر جهان از شبکه اجتماعی فیس‌بوک استفاده می‌کنند، در فیس‌بوک به همدیگر پیام می‌گزارند، نوشته‌ها، عکس‌ها و ویدیو‌های شریک شده از سوی دیگران را لایک (می‌پسندند) می‌کنند و یا هم در مورد آن‌ها نظر خود را می‌نویسند و از همه مهمتر این‌که دوست‌های زیادی پیدا می‌کنند.

این شرکت که صدها میلیون نفر را در سرتاسر جهان با هم وصل کرده‌است اکنون در نظر دارد تا از دنیای مجازی بیرون شود و به حقیقت بپیوندد.

فیس‌بوک در نظر دارد تا یک شهرک اعمار کند در این شهرک خانه‌ها، یک هوتل، فروشگاه، دوا خانه و یک نماینده‌گی از دفتر فیس‌بوک وجود خواهد داشت.

این شهرک در کالیفورنیای امریکا در ۵۶ هکتار زمینی اعمار می‌شود که شرکت فیس‌بوک آن‌ را در ۲۰۱۵ میلادی در بدل چهارصد میلیون دالر خریداری کرد.

بزنس ژورنال به نقل از یک‌تن که از این پلان آگاهی کافی دارد نوشته‌است، پروژه اعمار شهرک فیس‌بوک تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی تکمیل خواهد شد.

گفته می‌شود که بیشتر خانه‌های این شهرک به کارمندان شرکت فیس‌بوک داده خواهد شد.

شرکت فیس‌بوک هدف از اعمار این شهرک را فراهم ساختن خدمات اجتماعی به کارمندان این شرکت خوانده‌است.

فیس‌بوک در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زوکربُرگ و دوستانش به وجود آمد و هدف آن وصل ساختن محصلین پوهنتون‌ها بود، اما بعداً این شبکه اجتماعی وسعت یافت و نخست وسیله ارتباط میان محصلین پوهنتون‌ها شد و در نهایت در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال در سرتاسر جهان قرار گرفت.

XS
SM
MD
LG