لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۲۸

آرمان ملی: داعش از مجبوریت‎های جوانان افغان سوء استفاده می‎کند


روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتر روی حضور و فعالیت گروه داعش در افغانستان تمرکز نموده‎اند.

دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله شماره امروزی‎اش نوشته‎است از روزیکه داعش در افغانستان حضور پیدا کرده‎است، شک‎ها در مورد این گروه هم بیشتر گردیده‎است.

در ادامه سرمقاله آمده‎است که در حدود ۳ سال قبل از حضور تعداد از جنگجویان گروه داعش در افغانستان گزارش‎های به نشر می‎رسید و در آن زمان اعضای ولسی جرگه و بزرگان قومی از حضور این گروه ابراز نگرانی کرده بودند.

در ادامه از قول بزرگان قومی و اعضای ولسی جرگه گفته شده‎است که این گروه از حمایت قوی حلقات خارجی بهرمند است و جنگجویان داعش که در افغانستان میایند از امکانات بلند و زیادی برخوردار می‎باشند.

سرمقاله نویس اضافه نموده‎است که باید جلو فعالیت‎های این گروه در افغانستان گرفته شود و برای شان مجال تبلیغات داده نشود و به باور سرمقاله نویس دلیل اصلی نفوذ داعش در افغانستان، حمایت این گروه از سوی حلقات خارجی می‎باشد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در یکی از مطالب اش روی همین موضوع نوشته‎است و از قول جنرال نیکلسن قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطعگفته شده که در سال گذشته تلفات سنگین به گروه داعش وارد شده و به شمول ۳ رهبر آنان تعدادی زیادی از قوماندان این گروه در جریان عملیات مشترک نیروهای افغان و همکاران بین‎المللی شان کشته شده‎اند.

در ادامه مطلب همچنان از قول جنرال نیکلسن نوشته شده که به تاریخ ۱۱ ماه جولای در جریان عملیات هوایی ابو سعید رهبر گروه داعش در ولایت خراسان، در ولایت کنر کشته شد.

به گفته جنرال نیکلسن این سومین رهبر گروه داعش است که در عملیات مشترک نیروهای خارجی و افغان کشته می‎شود.

در مطلب همچنان گفته شده که تا ازبین بردن کامل این گروه عملیات علیه آنان همچنان ادامه خواهد داشت.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در یک مطلب روی این موضوع تمرکز نموده و نوشته‎است که گروه داعش بیشتر از مجبوریت‎های جوانان سوء استفاده می‎نماید و آنان را بخاطر برآورده شدن اهداف شان وسیله قرار می‎دهد.

به باور نویسنده ادعا ایجاد خلافت از سوی داعش صرف یک خیال است و بس.

XS
SM
MD
LG