لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۲۸ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۷

طالبان مانع برگزاری مراسم عروسی در هوتل‌های سرپل شده‌اند


مخالفین مسلح دولت مانع برگزاری مراسم عروسی در هوتل‌های شهر سرپل شده‌است.

شماری از خانواده‌ها می‌گویند که مخالفین مسلح دولت برای آن‌ها هشدار دادند که اگر مراسم عروسی شان‌را در هوتل‌های شهر سرپل برگزار و یا تجلیل کنند کشته خواهند شد.

دراین اوآخر مخالفین مسلح دولت هشدار دادند که بر اساس آن هیچ یکی از خانواده‌ها نمی‌توانند در هوتل‌های شهر سرپل مراسم عروسی شان‌را برگزار کنند.

بگفتۀ این خانواده‌ها مخالفین مسلح دولت با پخش اطلاعیه‌ها در شهر چندین بار تهدید کرده‌اند که اگر مراسم عروسی شان‌را در هوتل‌ها تجلیل کنند کشته خواهند شد.

تاج محمد خراسانی یک تن از اعضای جامعه مدنی سرپل به رادیو آزادی گفت بیشتر از یک ماه می‌شود که دروازه‌های هوتل‌های خصوصی سرپل به‌روی مراجعین بسته‌است.

او گفت:

"یکی از هوتل‌های شهر ما که هوتل الماس بود از طرف شب آن را مخالفین با راکت زدند مگر اصابت نکرد، ازاو وقت به این طرف بار بار اخطار دادند که دیگر مردم به هوتل‌ها نروند و اگر مراسمِ در هوتل‌ها برگزار گردد در آن صورت با انفجار و انتحار از بین خواهند می‌روند."

به‌گفتۀ خراسانی، منع شدن رفتن خانواده‌ها به هوتل در این روزها یک نگرانی جدی برای مردم سرپل شده و خانواده‌ها مراسم عروسی شان‌را برای فعلاً در ولایات همجوار مانند بلخ و جوزجان تجلیل می‌کنند.

وی از دولت خواست تا در زمینه تأمین امنیت خانواده‌ها چاره سنجی کند.

او فزود:

"مردم از این بابت بسیار نگرانی دارند، مراسم عروسی شان‌را در مزار شریف و یا هم در شبرغان رفته تجلیل می‌کنند در حالی‌که مصارف رفت و آمد راه چندین مرتبه بلند میشود."

خواستیم در این مورد نظر ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل را نیز با خود داشته باشیم، اما آقای امانی از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده گفت که اگر چنین کاری از سوی مخالفین مسلح دولت انجام شده باشد در آن صورت از سوی مقامات محلی تعقیب خواهد شد.

امانی گفت به‌خاطر شکایت از این معضله تا به حال هیچ یکی از مردم سرپل به آن‌ها مراجعه نکرده‌اند.

او گفت:​

"تا هنوز کسی برای ما مراجعه نکرده و نگفته که چنین کاری شده اگر شده باز هم ما میبینیم."

مردم می‌گویند هوتل‌ها در ولایات مختلف سهولت‌های خوبی را برای خانواده‌ها آورده و مشکلاتی را هم در قبال دارد ولی از مشکلات کرده سهولت هایش بیشتر است.

سرپل یکی از ولایات درجه سوم دور افتاده در شمال کشور است که چهار سال قبل در این ولایت یکی دو هوتل خصوصی از سوی تاجران محلی ساخته شده و مردم مراسم عروسی شان را با سهولت بهتر تجلیل می‌کردند که در این اوآخر تجلیل از مراسم عروسی درین هوتل‌ها از سوی مخالفین مسلح دولت منع قرار داده شده‌است.

گزارش: عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG