لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۰۷

مسیر: نیاز است با قضیه دوستم برخورد قانونی شود نه سیاسی


بیشتر روزنامه‎های چاپ امروز کابل مطالب شان را چگونگی برخورد با قضیه معاون اول رئیس جمهور و ایجاد ائتلاف‎های جدید سیاسی اختصاص داده‎اند.

مسیر

روزنامه مسیر سرمقاله اش را با این عنوان که نیاز است با قضیه جنرال دوستم برخورد قانونی صورت بگیرد نه سیاسی، آغاز کرده و نوشته این که به طیاره حامل آقای دوستم اجازه نشست در بلخ داده نشد و یا خیر بحث جدا گانه‎است، اما با نوشته سرمقاله نویس بر قضیه معاون اول ریاست جمهوری قانونی نه بلکه سیاسی برخورد می‎شود.

در ادامه آمده‎است که بر اساس قوانین نافذه افغانستان همان زمان که احمد ایشچی ادعا کرد که جنرال دوستم با وی بدرفتاری جنسی کرده باید وظیفه وی از سمت معاونیت به تعلیق در میآمد، تحقیق آغاز و محاکمه در این مورد فیصله اش را اعلام می‎کرد.

اما به گفته سرمقاله نویس این مراحل قانونی طی نگردید و عبدالرشید دوستم مجبور شد تا کشور را ترک کند.

انصار

روزنامه انصار سرمقاله‎اش را به این عنوان آغاز کرده‎است، ائتلاف جدید نجات مردم افغانستان برای چانه زنی با حکومت ایجاد شده‎است.

در ادامه آمده که اعضای این ائتلاف خود مقام‎های بر حال حکومت‎اند، امتحان شان را برای مردم داده‎اند و سوالی مطرح شده که آنان چگونه خواهند توانست مشکلات مردم را رفع کنند.

به باور سرمقاله نویس این ائتلاف بخاطر باج گیری از حکومت ایجاد شده اما ظاهرا ادعا می‎کند که می‎خواهد استبداد در حکومت را از بین ببرد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته که برنامه‎ها و تلاش‎های رئیس جمهور برای آبادی افغانستان غوغای را در میان دشمنان این کشور برپا کرده‎است.

در ادامه آمده که پلان‎های رئیس جمهور غنی با آن که حمایت جامعه جهانی را با خود دارد اما در عین زمان حساسیت‎های داخلی و خارجی را برانگیخته است.

دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله اش نوشته که در پاکستان چی می‎گذرد؟

در ادامه آمده که با وجود فشارهای جهانی بر آن کشور، پاکستان عملیات را در نزدیک خط دیورند آغاز کرده‎است.

به باور سرمقاله نویس در مناطقی که پاکستان در آن عملیات را آغاز کرده تروریستان حضور ندارند و پاکستان تلاش می‎کند تا برای کاهش فشارهای جهانی مناطق پشتون نشین را هدف قرار دهد.

XS
SM
MD
LG