لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۰۳

امریکا محدودیت چهار ماهه بر حمل کمپیوتر در کابین طیارات را پایان داد


امریکا ممنوعیت حمل کمپیوترهای لپ تاپ را به داخل کابین طیارات از برخی میدان‎های هوایی کشورهای شرق میانه و شمال افریقا پایان داد.

این ممنوعیت چهار ماهه یکی از محدودیت‎های بحث برانگیز اداره رئیس جمهور دونالد ترمپ در زمینه مسافرات به امریکا به شمار می‎رفت.

به نوشته آژانس خبری رویترز، به این ترتیب یکی از محدویت‎های بحث برانگیز اداره ترمپ پایان یافت.

وزارت امنیت داخلی امریکا روز چهارشنبه از طریق شبکه اجتماعی تویتر تائید کرد که از جمله ۱۰ میدان هوایی که بالای آن‎ها محدویت در زمینه حمل کمپیوترهای لپ تاپ به داخل کابین طیارات وضع شده بود، میدان هوایی شاه خالد در ریاض، آخرین میدانیست که محدودیت در آن رفع شد.

شرکت‎های هوانوردی شرق میانه در کاهش تقاضا در پروازهایشان در مسیرهای ایالات متحده، وضع محدودیت‎های مسافرت اداره دونالد ترمپ به‌شمول ممنوعیت بازدید اتباع برخی کشورهای مسلمان را از امریکا، ملامت می‎کنند.

کالفورنیا
کالفورنیا

در ماه مارچ سال جاری میلادی ایالات متحده امریکا حمل وسایل الکترونیک را به داخل کابین طیارت از ۱۰ میدان هوایی در شرق میانه و شمال افریقا به امریکا، به‌خاطر نگرانی از تعبیه مواد منفجره در داخل آن‎ها ممنوع ساخت.

ممنوعیت روی شرکت‎های هوانوردی امارات، اتحاد، قطر، ترکش، سعودی عربین، رویال جوردنین، کویت، ایجیپت ایر و رویال ایر ماروک سه هفته قبل رفع شد.

این شرکت‎های هوانوردی یگانه شرکت‎های اند که از شرق میانه و شمال افریقا پروازهای مستقیم به ایالات متحده امریکا دارند.

امریکا روز پنجشنبه، دستورالعمل بازنگری شده امنیتی را برای شرکت‎های هوایی در سرتاسر جهان صادر کرد.

به نوشته آژانس خبری رویترز، این مقرره جدید افزایش و بهبود کنترول مسافران در میدان‎های هوایی خارج از امریکا، افزایش تدابیر امنیتی در اطراف طیارات و توسعه کنترول توسط سگ‎ها را شامل می‎شود.

این مقررات روزانه بالای ۳۲۵ هزار مسافر، حدود دو هزار پرواز تجارتی به امریکا، ۱۸۰ شرکت هوانوردی و ۲۸۰ میدان هوایی در ۱۰۵ کشور جهان تأثیر خواهد کرد.

شرکت‎های هوانوردی که نتوانند با نیازهای مقرره جدید امریکا سازگار باشند، با محدودیت حمل وسایل الکترونیک به داخل کابین طیارات مواجه خواهند شد.

بریتانیا به محدودیت مشابه در زمینه حمل وسایل الکترونیک به داخل کابین طیارات در پروازها به این کشور ادامه می‎دهد.

XS
SM
MD
LG