لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۷

در درگیری در هلمند و کندهار تلفات به نیروهای افغان و طالبان وارد شده‌است


مقام‎های محلی ولایت هلمند وضعیت امنیتی در ولسوالی گرشگ را عادی توصیف می‎کنند و می‎گویند که درگیری‎های پراگنده ادامه دارد.

عمر زواک سخنگوی والی هلمند به رادیو آزادی گفت، مخالفان مسلح دولت تلاش کردند که توسط چهار موتر بمبگذاری شده پوسته‎های امنیتی را در ولسوالی گرشک هدف قرار دهند.

اما به‌گفته وی نیروهای امنیتی به زودی داخل اقدام شده و سه موتر پر از مواد انفجاری مخالفان مسلح پیش از رسیدن به هدف منفجر شدند.

زواک: یک موتر شان با پوسته امنیتی نیروهای افغان اصابت کرده که انفجار صورت گرفت.
زواک: یک موتر شان با پوسته امنیتی نیروهای افغان اصابت کرده که انفجار صورت گرفت.

او افزود:

"صبح تقریباً ساعت شش بجه مخالفان مسلح دولت در بعضی ساحات ولسوالی گرشک حملاتی تهاجمی نمودند که بالاخره قطعات به وقت رسیدند و توانستند که ساحاتی را تحت پوشش خود داشته باشند و سه موتر شان (مخالفان مسلح دولت) پیش از آنکه به هدف برسند منفجر گردیده و تلفات وارد نشده‎است. همچنان یک موتر شان با پوسته امنیتی نیروهای افغان اصابت کرده که انفجار صورت گرفت و در نتیجه دو نفر شامل یک پولیس و یک سرباز اردوی ملی کشته شدند و شش نفر شامل چهار سرباز اردوی ملی و دو پولیس زخمی شدند."

سخنگوی والی هلمند علاوه کرد که مخالفان مسلح دولت در چهار منطقه ولسوالی گرشک هدف حمله‎های هوایی قرار گرفته‎اند که به‌گفته وی در هر منطقه هشت تا ده تن از آن‎ها کشته و زخمی شده‎اند.

وزارت دفاع افغانستان می‎گوید، در انفجار موتر بمب در ولسوالی گرشک چهار سرباز اردوی ملی کشته شده‎اند و یک تن دیگر زخم برداشته‎است.

معاون سخنگوی این وزارت به رادیو آزادی گفت، در حمله مخالفان مسلح دولت در ولسوالی شاه ولی‌کوت ولایت کندهار ۵ سرباز اردوی ملی کشته شده و ۷ تن دیگر شان زخمی شده‎اند.

رادمنش: تعداد بیست نفر از دشمن کشته شده و پانزده نفر شان زخمی شده‎اند.
رادمنش: تعداد بیست نفر از دشمن کشته شده و پانزده نفر شان زخمی شده‎اند.

محمد رادمنش در عین حال گفت، در جریان درگیری چندین تن از مهاجمین نیز کشته و زخمی شده‎اند.

او افزود:

"دشمن در ولسوالی شاه ولی‌کوت بالای یک پوسته اردوی ملی حمله کرده و در آن‎جا به تعداد بیست نفر از دشمن کشته شده و پانزده نفر شان زخمی شده‎اند. پنج عراده موترسایکل و دو عراده موتر شان تخریب شده‎اند."

وزارت دفاع افغانستان می‎گوید که مخالفان مسلح دولت صبح وقت امروز این حمله را انجام دادند.

طالبان مسلح ادعا کرده‎اند که در ولسوالی شاه ولی‌کوت ۳۸ نظامی افغان را کشته‎اند.

ادعای که مقام‎های افغان آن را رد می‎کنند.

XS
SM
MD
LG