لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۴

برخی وکلای بدخشان: سرپرست وزارت دفاع قصداً برای ما وعده ملاقات نداد


شماری از نمایندگان مردم بدخشان در ولسی جرگه ادعا می‌کنند که روز گذشته سرپرست وزارت دفاع برای آنان وقت ملاقات نداد تا مشکلات شان را با وی مطرح کنند.

امان الله پیمان نماینده مردم بدخشان در ولسی جرگه ادعا می‌کند که شماری از مقامات حکومتی به شمول سرپرست وزارت دفاع مصروف خوش‌گذرانی بوده و به مشکلات مردم توجه نمی‌کنند.

آقای پیمان به رادیو آزادی گفت که نمایندگان ولایت بدخشان ناوقت روز شنبه می‌خواستند مشکلات امنیتی بدخشان را با سرپرست وزارت دفاع در میان بگذارند اما برای آنان وقت ملاقات داده نشد.

وی افزود:

"در سکتور امنیتی بنام دفاع هیچ چیزی وجود ندارد، نه اداره و نه هم رهبری در وزارت دفاع وجود دارد همه ما به دروازه رفتیم من پیشتر از دیگران رفتم مرا بیرون کردند برای ما گفتن که وقت نداریم و شما را نخواستیم، پنجاه تا شصت فیصد اعضای برجسته رهبری حکومت مصروف خوش‌گذرانی و حتی مصروف محافل شبانه می‌باشند."

در حالی‌که وی بخاطر این کار طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع را به بی‌تفاوتی متهم می‌کند که در همین روز برخی نمایندگان بدخشان و دیگر نمایندگان حوزه غرب با وی ملاقات کردند.

غلام فاروق مجروح نماینده مردم هرات در ولسی جرگه می‌گوید زمانی‌که آقای امان الله پیمان می‌خواست با سرپرست وزارت دفاع ملاقات کند برخی نمایندگان مردم ولایات زون غرب مصروف گفتگو با سرپرست وزارت دفاع بودند نه این‌که وی مصروف خوش گذرانی بوده باشد.

وی افزود:

"ما نزد وزیر صاحب دفاع نشسته بودیم که خبر آوردن که وکلای بدخشان قهر کردند وزیر بسیار خشم‌گین شد بالای افراد خود که شما چرا متوجه نبودید همان یک وکیل بدخشان که وقت گرفته بود نه گفته که ما همه وکلای بدخشان استند در مجموع چیزی خاص نبود سوء تفاهم حل شد و وکلای مردم بدخشان آمدن با وزیر دفاع نشست داشتند که من در نشست شان نبودم."

آقای مجروح می‌گوید که نخست نیلوفر ابراهیمی یکی از نمایندگان مردم ولایت بدخشان وقت ملاقات گرفته بود اما بعداً عدم هماهنگی سوء تفاهم را بوجود آورد.

این بار نخست نیست که برخی وکلا چنین اظهارات را به آدرس مقامات حکومتی مطرح می‌کنند بلکه پیش از این برخی وکلا وزرا را و برخی مقامات حکومتی وکلا را به معامله‌گری متهم کرده‌اند.

عبدالباری جهانی وزیر پیشین وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان پس از استعفا از وظیفه که خاطرات اش را در صفحه فیسبوک اش نوشته بود در مورد استفاده‌‌های شخصی و فساد وکلا گفته بود که در افغانستان در روابط میان وزرا و وکلای ولسی جرگه فساد بزرگ وجود دارد.

در این حال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع در مورد انتقادات وکلا می‌گوید که سرپرست وزارت دفاع بیشتر وقت اش را در اختیار مردم و نمایندگان مردم در ولسی جرگه قرار می‌دهد.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان
محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان

وی افزود:

"اساساً وزیر دفاع تا نصف شب در خدمت مردم و جامعه افغانستان قرار دارد و من فکر می‌کنم که وکلا، مردم، نهادهای دفاعی و امنیتی همه با دل فراخ با وزیر دفاع می‌توانند مسایل را بحث و بالای مسایل به یک فیصله برسند."

با این همه شماری از وکلا می‌گویند که در افغانستان باید روحیه همکاری حاکم گردد نه این‌که وکلا وزرا را و مقامات حکومتی وکلا را متهم کرده و به این طریق مشکلات را بیشتر سازند.

غلام فاروق مجروح نماینده مردم هرات در ولسی جرگه می‌گوید که هماهنگی از کارهای مهم است و هر کس باید در برابر مشکلات مسئولیت خود را به صورت درست آن ادا نماید.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG