لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۰

قصر سفید: ترمپ لایحه تحریم‌های جدید بر ۳ کشور را توشیح خواهد کرد


قصر سفید خاطر نشان کرده که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده لایحۀ تحریم‌های جدید بر روسیه، ایران و کوریای شمالی را توشیح خواهد کرد.

این لایحه رئیس جمهور ترمپ را مکلف می‌سازد تا در صورت هر گونه اقدام به تعلیق یا کاهش تحریم‌ها مخصوصاً در باره روسیه باید به کانگرس گزارش بدهد.

پس از آن، اعضای کانگرس یک ماه وقت خواهند داشت تا تصمیم بگیرند که به چنین اقدامی اجازه دهند یا نه.

پیش ازین قصر سفید به همین بخش لایحه جدید اعتراض کرده بود.

اما، به اساس گزارش، سارا هاکبی ساندرز، مسئول مطبوعاتی جدید قصر سفید گفته است که ادارۀ رئیس جمهور ترمپ از اتخاذ موقف سخت‌گیرانه در برابر روسیه مخصوصاً وضع تعزیرات جدید حمایت می‌کند.

این لایحه بر روسیه به خاطر گزارش‌ها در مورد مداخله‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و نیز مداخلۀ نظامی این‌کشور در اوکراین و سوریه، تحریم‌های جدید وضع خواهد کرد.

کانگرس امریکا
کانگرس امریکا

قرار است، مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا روز سه شنبه در مورد این لایحه رأی گیری کند و سپس لایحه باید در سنای امریکا هم به رأی گیری گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، احتمال می‌رود که کانگرس ایالات متحده پیش از رخصتی ماه اگست این سند را به رئیس جمهور ترمپ بفرستد.

دموکرات‌ها و جمهوریخواهان کانگرس ایالات متحده روز شنبه گفتند که در مورد لایحه وضع تعزیرات جدید بر سه کشور به توافق رسیده‌اند.

در بیانیۀ مشترک مجلس نمایندگان ایالات متحده آمده‌است که کوریای شمالی، ایران و روسیه از راه‌های گوناگون همسایه‌های خود را تهدید کرده و نیز تلاش کرده‌اند تا به منافع ایالات متحده آسیب بزنند.

ایالات متحده همچنین تحریم های را روی برنامۀ راکتی بالستیک ایران و افراد دخیل در آن وضع خواهد کرد.

به گزارش اسوشیتدپرس، این اقدام تحریم های را بر سپاه پاسداران ایران به خاطر اعمال وابسته به تروریزم وضع خواهد کرد.

درین حال، اتحادیۀ اروپا در بیانیۀ گفته است که تحریم‌ها بر روسیه و ایران باید با بروکسل همآهنگ شوند و این‌که اتخاذ اقدام‌های یک جانبه اثر گذاری تحریم‌ها را تضعیف خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG