لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۸

امریکا و جاپان برنامه راکتی کوریای شمالی را تهدید عمیق خواندند


قصر سفید می‎گوید که رئیس جمهور دونالد ترمپ و شینزو آبی صدراعظم جاپان برنامه منع شده راکتی کوریالی شمالی را، یک تهدید "عمیق و فزاینده" خوانده‎اند.

رهبران این دو کشور از چین و روسیه خواستند که موضوع را جدی بگیرند و فشارها بر کوریای شمالی را، افزایش دهند.

در اعلامیۀ قصر سفید آمده‎است، رئیس جمهور ترمپ و صدراعظم آبی پذیرفتند که کوریای شمالی تهدید عمیق و فزاینده را به‌طور مستقیم به ایالات متحده امریکا، جاپان، کوریای جنوبی و دیگر کشورهای دور و نزدیک ایجاد کرده‎است.

در اعلامیه همچنان آمده که ترمپ و آبی تعهد کرده‎اند که فشارهای اقتصادی و دیپلوماتیک را بالای کوریای شمالی افزایش داده و دیگر کشورها را متقاعد می‎سازند تا چنین روش را دنبال کنند.

رئیس جمهور ترمپ
رئیس جمهور ترمپ

اعلامیه می‎گوید، رئیس جمهور ترمپ با استفاده از همه امکانات امریکا به تعهدات خود در دفاع از هر گونه حمله در برابر جاپان و کوریای جنوبی، شدیداً تأکید کرده‎است.

صدراعظم جاپان گفت، او به رئیس جمهور ترمپ گفته‎است که کشورش هم گام‎های خاصی را در تقویت توانایی دفاعی خود بر می‎دارد.

شینزو آبی به خبرنگاران گفت، جامعه بین‌المللی به شمول روسیه و چین باید این موضوع را جدی بگیرند و فشارها را بر کویای شمالی افزایش دهند.

همزمان با آن، سفیر امریکا در سازمان ملل‌متحد گفت، برگزاری جلسه شورای امنیت در باره آزمایش راکت بالستیک از سوی کوریای شمالی تا زمانی که نتایج عملی نداشته باشد، بی‌معنی است.

کوریای شمالی روز جمعه گذشته یک راکت بالستیک را آزمایش کرد.
کوریای شمالی روز جمعه گذشته یک راکت بالستیک را آزمایش کرد.

نیکی هیلی گفته‎است که تصامیم ضعیف شورای امنیت هنوز هم وضعیت را بدتر می‎سازد، زیرا کوریای شمالی به‌طور دوامدار از تعزیرات سرکشی می‎کند.

خانم هیلی در این ارتباط بر متحد مهم کوریای شمالی چین فشارها را افزایش داده گفت، پکینگ باید فیصله کند که آیا برای برداشتن گام‎های مهم آماده‎است و یا نه؟

زیرا، به‌گفته وی زمان گفت‌وگو سپری شده‎است.

کوریای شمالی روز جمعه گذشته راکت بالستیک را آزمایش کرده گفت، این راکت اکنون می‎تواند اهداف را در امریکا نشانه گیرد.

XS
SM
MD
LG