لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۸

آرمان ملی: مشکلات افغانستان باید از طریق گفت و گو حل و فصل شوند


روزنامه‎های چاپ امروز کابل روی گردهمایی روز قبل که در شهر مزار شریف و جلال آباد برگذار شده بود، بیشتر تمرکز نموده‎اند.

دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله شماره امروزی‎اش با اشاره به برگذاری گردهمایی‎ها در جلال آباد و مزار شریف نوشته‎است که رهبران حکومت وحدت ملی قدرت را انحصار نمودند، بناً در برابر شان همچو ائتلاف‎ها شکل می‎گیرد.

نویسنده می‎نویسد روز قبل مقامات حکومت در گرد همایی‎ها، رهبران حکومت بخصوص اشرف غنی رئیس جمهوری را به انحصار قدرت متهم نمودند.

در ادامه از قول سران ائتلاف نوشته شده که گفته‎اند که آنان قدم‎ها حکومت را راست می‎سازند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله‎اش نگاشته‎است که ایجاد ائتلاف‎ها به خیر مردم و کشور نسیت و گفته شده که برخی از سیاسون در بلخ مردم را مجبور ساختن تا در گرهمایی زیر نام نجات افغانستان اشتراک نمایند.

در ادامه نوشته که مردم به مجبور گردیدند تا در این گرد همایی اشتراک نمایند و عطا محمد نور والی بلخ در اظهارات اش از حکومت انتقاد کرد و حکومت مرکزی را به انحصار قدرت متهم نمود.

در مطلب همچنان آمده‎است که در اظهارات عطا محمد نور از منافع ملی هیچ یاد نگردید و فقط در حول منافع خودشان صحبت نمودند که خواست آنان در تضاد با منافع ملی قرار دارد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش پیشنهاد نموده که مشکلات افغانستان باید از طریق صحبت و گفت و گو حل و فصل شوند.

نویسنده اضافه می‎نماید که روز قبل در جلال ل آباد و مزار شریف اجتماعات علیه دولت تدویر گردید که در آن از حکومت مرکزی انتفاد شد ولی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در واکنش به آن گفته‎است که ائتلاف‎ها و اپوزسیون داخل حکومت هیج منطق قانونی و سیاسی ندارد.

به باور سرمقاله نویس اگر حکومت این اجتماعات را بی اساس بخواند این راه حل نیست و لازم است تا حکومت از طریق گفتگو قناعت آنان را فراهم نماید.

XS
SM
MD
LG