لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۴

تبصره برخی از روزنامه‌های چاپ کابل در مورد سفر اشرف غنی به ایران


روزنامه های چاپ امروز کابل در مورد اشتراک رئیس جمهوری افغانستان در مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و ملاقات دو جانبه آنان تبصره نموده‌اند.

افغانستان ما

روزنامه افغانستان ما در سرمقاله اش نوشته است که اشتراک رئیس جمهور غنی در مراسم تحلیف حسن روحانی که آقای روحانی دو ماه قبل در مورد پروژه‌های اب افغانستان اظهارات احساسات برنگیز داشت، پیام‌های مشخص و واضح داشت.

همسایگی خوب، درک وضعیت منطقه و جهان، اهمیت دادن به همسایه غربی، تأکید روی منافع هر دو کشور، قناعت به حقوق هر دو کشور مطابق به قراردادهای بین‌المللی، همکاری در راستای مبارزه علیه تروریزم و فشار وارد نکردن بالای نزدیک به دو میلیون مهاجر افغان که در ایران ساکن استند، پیام‌های رئیس جمهوری افغانستان بود.

در ادامه سرمقاله آمده‌است که امید است مقامات ایرانی پیام‌ها را درک کنند و پابند به منافع هر دو کشور به اساس منطق باشند.

اصلاح

روزنامه دولتی اصلاح با اشاره به سفر رئیس جمهور به ایران و مشکلات مشترک هر دو کشور و مبارزه علیه چالش‌های موجود نوشته است.

در ادامه نگاشته شده که تروریزم هر دو کشور افغانستان و ایران را تهدید می‌کند و بناءً ایجاب می‌نماید تا هر دو کشور در مبارزه علیه پدیده تروریزم با یکدیگر همکاری نمایند.

در مطلب در مورد قاچاق مواد مخدر هم اشاره گردیده و گفته شده که هر دو کشور از این بابت نیز متأثر هستند و ایجاب می‌کند که مبارزه مشترک در این راستا هم صورت بگیرد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی از قول کاربران صفحات اجتماعی نوشته است که رئیس جمهور افغانستان در سفر اش به ایران از سوی مقامات ایرانی به گونۀ که لازم است، پذیرایی نگردیده‌است.

در ادامه مطلب نوشته شده که در میدان هوایی صرف سفیر آن‌کشور در افغانستان از رئیس جمهور استقبال نموده‌است و به باور نویسنده از نگاه دپلوماسی باید رئیس جمهور ایران و یا هم مقامات عالی رتبه آن‌کشور از رئیس جمهور استقبال می‌نمودند.

در ادامه همچنان از قول کاربران صفحات اجتماعی نوشته شده که چون با رئیس جمهوری افغانستان به گونه درست برخورد صورت نگرفت، باید رئیس جمهوری از اشتراک در مراسم تحلیف خودداری می‌نمود و از میدان هوایی دوباره به افغانستان بر می‌گشت.

XS
SM
MD
LG