لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۳

دنیا: پاکستان باید سیاست گزینشی را کنار بگذارد


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی اظهارات مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا در قبال پاکستان تبصره نموده‌اند.

اصلاح

روزنامه اصلاح در سرمقاله شماره امروزی اش در این مورد نوشته که مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا به تازگی از اسلام آباد خواسته که دست از حمایت تروریستان بر دارد، مک مستر همچنان گفته که کاخ سفید انتظار دارد در رویه پاکستان در مجموع و حمایت این‌کشور از گروه طالبان تغییراتی را ببیند.

در ادامه از قول مک مستر همچنان آمده است که دونالد ترمپ واضح ساخته که حمایت از طالبان و سایر گروه‌های هراس افگن قابل تحمل نیست.

نویسنده به اساس گزارش وزارت خارجه امریکا نوشته که پاکستان در برابر طالبان افغان و شبکه حقانی که در آن‌کشور پناگاه‌های امن دارند اقدام قابل توجهی انجام نداده‌است.

به باور نویسنده، ایالات متحده امریکا و شرکای آن در برخورد علیه خلاف ورزی‌های پاکستان بیش از حد مدارا نموده‌اند و در برابر سیاست حمایت‌گرانه آن‌کشور از تروریزم از تحمل کار گرفته اند.

قلب آسیا

روزنامه قلب آسیا که به زبان انگلیسی چاپ می‌شود در سرمقاله‌اش روی همین موضع تمرکز نموده‌است و نوشته است که مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا از استراتژی رئیس جمهور ترمپ که پیروزی جنگ در افغانستان است دفاع نموده‌است.

در ادامه از قول آقای مستر نوشته شده که تصامیم مهم در قسمت راهکاری‌های نظامی امریکا در افغانستان اتخاذ گردیده‌است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد هم در یکی از مطالب چاپ شده‌اش روی اظهارات آقای مستر تبصره نموده‌است و گفته شده که حکومت افغانستان اظهارات اخیر آقای مستر را در مورد حمایت پاکستان از طالبان مهم دانسته و از قول مقامات افغان نوشته که تا زمانی‌که پاکستان از حمایت تروریستان دست نکشد، جنگ در افغانستان ختم نخواهد شد.

در ادامه از قول جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نوشته است موضوع را که آقای مستر در مورد پاکستان بیان نموده‌است، بسیار مهم است و باید در استراتژی جدید امریکا در قبال افغانستان به این مسئله جدی توجه صورت بگیرد.

دنیا

روزنامه دنیا در این مورد نوشته که پاکستان باید سیاست گزینشی را کنار بگذارد و از قول مک مستر نوشته شده که امریکا می‌خواهد شاهد تغییر در رفتار پاکستان به وِیژه بخش حمایت از گروه طالبان باشد.

در ادامه از قول آقای مستر همچنان نوشته شده که گرچه پاکستان تلفات سنگینی را در مبارزه با تروریزم متحمل شده اما برخورد آن‌کشور گزینشی بوده‌است.

در ادامه گفته شده که آقای ترمپ واضح ساخته که دیگر هیچ نوع حمایت از طالبان و سایر گروه‌های مرتبط برای دولت امریکا قابل تحمل نیست.

XS
SM
MD
LG