لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۲

سالم: عاملین قتل ۵ کودک که در پایکوب نصوار کشته شدند، دستگیر گردیدند


پولیس کابل هشت روز پس از حادثه کشته شدن پنج کودک یک خانواده، دو متهم این رویداد را بازداشت کرد.

محمد سالم الماس رئیس تحقیقات جرایم جنایی قوماندانی امنیه کابل روز سه شنبه به رادیو آزادی در این باره گفت:

"خوشبختانه پولیس کابل توانست طی یک عملیات فاعل اصلی قضیه به نام شعیب را از ناحیه دهم گرفتار کند و بعداً دیشب ساعت ۸:۳۰ بجه متهم دومی به نام علی از ناحیه شانزدهم بازداشت شد."

حدود هشت روز پیش، پنج کودک بین سنین ۴ تا ۱۴ ساله در منطقه پایکوب نصوار در شهر کابل پایتخت افغانستان به‌گونه مرموز به قتل رسیدند.

در ابتدا گزارش شد که این کودکان را برق گرفته و یا هم در یک آتش‌سوزی جان باخته اند.

شعیب یکی از افرادیکه در بازداشت پولیس به سر می‌برد و خواهرزاده پدر کودکان کشته شده‌است در صحبت با خبرنگار رادیو آزادی اعتراف کرد که این کودکان را به قتل رسانده‌است.

به‌گفته وی، او دختر مامایش را دوست داشت و به دلیل این‌که دختر مامایش با کسی دیگری رابطه برقرار کرده بود، تصمیم گرفت تا دختر را به قتل برساند.

این مرد بازداشت شده، جریان کشتن پنج کودک را این‌گونه قصه می‌کند:

"وقتی داخل خانه شدم هنگامه را دیدم وقتی مرا دید ترسید و عکس‌العمل نشان داد و تیشه را آورد که مرا بزند وقتی تیشه را بلند کرد که مرا بزند تیشه را از پیشش گرفتم و همراه تیشه زدم به سرش و افتاد به زمین، وقتی خواهر دیگرش به سویم دوید او را هم با تیشه زدم و افتاد به زمین، تیشه را انداختم و دیگه خواهر و برادرش را با مشت زدم و به زمین افتاد و تکان نمی‌خورد، نمی‌دانم زنده بودند یا مرده بودند، قبلاً تیل گرفته بودیم که خانه‌شان را آتش بزنیم، وقتی رفتم پسخانه و خواهر و برادرش را کش کرده بردم به پسخانه و آتش زدم که پای خودم هم سوخت، البته سر پایم تیل ریخته بود."

پدر کودکان کشته شده از عملکرد پولیس برای بازداشت قاتلان فرزندانش ستایش کرده و از نهاد‌های عدلی و قضایی می‌خواهد تا به عاملین رویداد، جزای اعدام را عملی کنند.

وی گفت:

"یک بچه دیگرم در فرانسه است، یک و نیم سال شد قبول هم نشده، حکومت اگر یک همکاری کند همراه ما، من و خانمم را اگر ممکن باشد روان کند پیش بچه ما تا زیر بیرق همو بچه کلانم زندگی کنیم."

دیده شود که نهاد‌های عدلی و قضایی در برابر عاملین این رویداد تکان دهنده در شهر کابل چگونه برخورد خواهد کرد.

کابل پایتخت افغانستان پیش از این هم شاهد رویداد‌های مشابه قتل کودکان بوده‌است.

اباسین یکی از کودکان که سال گذشته از سوی یک گروه اختطافچی ربوده شد و پس از آن به قتل رسید.

گزارش: نصرت پارسا

شعیب و شریک جرمش چگونه پنج کودک را کشتند؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:06 0:00

XS
SM
MD
LG