لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۰۴

نواز شریف و هوادارانش جهت لغو حکم ستره محکمۀ پاکستان، راهپیمایی می‎کنند


صدراعظم برکنار شده پاکستان می‎گوید، آینده سیاسی وی پایان نیافته‎است و با راهپیمایی و از طریق حقوقی فیصله ستره محکمه پاکستان را لغو خواهد کرد.

امروز (چهارشنبه) نواز شریف در همراهی با هوادارانش از شهر اسلام‌آباد تا زادگاهش لاهور راهپیمایی می‎کند.

نواز شریف می‎گوید، آینده سیاسی وی پایان نیافته‎است و با راهپیمایی دو روزه پیش خواهد رفت و از طریق حقوقی فیصله ستره محکمه پاکستان را لغو خواهد کرد.

به نوشته آژانس خبری اسوشیتدپرس، شریف در اسلام‌آباد به خبرنگاران گفته‎است، وی خواستار تقرر مجدد نیست، بلکه به‌خاطر تضمین حاکمیت قانون در پاکستان، تلاش می‎کند.

هواداران نواز شریف
هواداران نواز شریف

نواز شریف راهپیمایی را روز چهارشنبه از شهر اسلام‌آباد آغاز نموده، در همراهی با هوادارنش، با عبور مناطق مرکزی ایالات پنجاب پاکستان، تا شهر زادگاه‌اش لاهور ادامه خواهد داد.

به نوشته آژانس خبری دی. پی. ای جرمنی این راهپیمایی با وصف حمله بمی اخیر شهر لاهور صورت می‎گیرد که در نتیجه آن دو تن کشته و ده‎ها تن دیگر زخمی شدند.

خواجه سعد رفیق (Khawaja Saad Rafique) یک دستیار نزدیک نواز شریف گفته‎است:

"ما می‎خواهیم به جهان نشان دهیم که او هنوز هم از احترام نزد مردم برخوردار است و آن‎ها تصمیم ستره محکمه را نپذیرفته‎اند."

ستره محکمه پاکستان نواز شریف را به‌تاریخ بیست و هشتم جولای سال جاری میلادی بر اساس اتهامات فساد بر ضد وی و خانواده‎اش از پست صدارت آن کشور برکنار ساخت.

این اتهامات به دوره قدرت وی در سال‎های ۱۹۹۰ میلادی ارتباط می‎گیرد که با افشای اسناد پانامه در سال گذشته، برملا شد.

تصمیم ستره محکمۀ پاکستان در مورد برکناری نواز شریف مورد انتقاد برخی کارشناسان مستقل قرار گرفته‎است، آن‎ها این تصمیم را یک جانبه و به دستور اردوی پاکستان خوانده‎اند.

پاکستان
پاکستان

رانا ثناالله (Rana Sanaullah) وزیر قوانین ایالات پنجاب پاکستان گفته‎است، بر اساس برنامه، این راهپیمایی دو روز را در بر خواهد گرفت و راهپیمایان بعد از پیمودن حدود ۳۰۰ کیلومتر شام پنجشنبه به شهر لاهور خواهند رسید.

این در حالیست که مقامات پاکستان می‎گویند، ساعاتی بعد از حمله بمی اخیر در شهر لاهور که در نتیجه آن بیش از ۳۰ تن زخمی شدند، از یک حمله تروریستی جلوگیری کرده‎اند.

اداره ضد تروریزم (CTD) پاکستان روز سه شنبه در یک اعلامیه گفت، زمانی‎که به تاریخ هفتم اگست اطراف محل بمب‌گزاری در شهر لاهور محاصره شده بود، تروریستان تیراندازی را بالای کارمندان اداره ضد تروریزم آغاز کردند، در پاسخ به آن کارمندان اداره ضد تروریزم اقدامات احتیاطی را اتخاذ کردند و زمانی‎که تیراندازی پایان یافت چهار تروریست کشته و باقی از محل فرار کرده بودند.

در سال جاری میلادی شهر لاهور مورد حملات شدید جنگجویان قرار داشته‎است.

در ماه گذشته در نتیجه یک بمب‌گزاری که طالبان پاکستانی مسئولیت آن را به عهده گرفتند، حد اقل ۲۶ تن به‌شمول افسران پولیس کشته شدند.

XS
SM
MD
LG