لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۲

فایننشل تایمز: بلک واتر قوای خصوصی اش را به افغانستان پیشکش می‎کند


روزنامه فایننشل تایمز در شماره اخیرش مطلبی را در مورد افغانستان به نشر رسانیده‎است تحت عنوان: "ایریک پرینس قوای نظامی خصوصی اش را به افغانستان پیشکش می‎کند" ایرک پرینس بنیانگذار شرکت امنیتی خصوصی بلک واتر است.

به نوشته روزنامه، پرینس که غیر محبوبترین قراردادی نظامی در جهان است می‎خواهد، نیروهای نظامی خصوصی اش همان تداوی را برای درد افغانستان پیشکش کند که در عراق کرده بود.

به نوشته روزنامه، در اسنادی که بخش‎های از آن به دست فایننشل تایمز رسیده‎است، ایریک پرینس پیشنهاد دو ساله برای توظیف کمتر از پنج هزار اسلحه و کمتر از صد طیاره را پیشنهاد کرده‎است که مصرف تلاش‎های امریکا برای تغیر مسیر جنگ ناکام در افغانستان را سالانه به کمتر از ده میلیارد دالر می‎رساند.

ایریک پرینس به فایننشل تایمز گفته‎است:

"ما در افغانستان مصرف زیاد می‎کنیم و همین مسئله و فساد و رخنه گری‎های ناشی از آن به طالبان شورش‎ها را در افغانستان بدتر ساخته‎است."

وی در مورد مصارف جاری امریکا در افغانستان گفته‎است:

"کمپاین افغانستان امسال برای امریکا ۴۵ میلیارد دالر و سال آینده ۵۰ میلیارد دالر مصرف خواهد داشت."

پرینس گفته‎است، در مورد پیشنهاد افزایش قوا در افغانستان شنیده‎است و به عقیده وی این یک نظر احمقانه است.

به گفته پرینس:

"من همه چیز را قرارداد خواهم کرد و مصارف امریکا را کاهش خواهم داد."

به نوشته فایننشل تایمز رئیس جمهور ترمپ به طور مکرر پیشنهاد پنتاگون مبنی بر اعزام قوای بیشتر به افغانستان را رد نموده و استراتیژی جدید برای طولانیترین جنگ افغانستان را معطل ساخته‎است.

روزنامه می‎افزاید، مایک پومپیو رئیس سی آی ای هفته گذشته به هدف بررسی استراتیژی امریکا در افغانستان و هم غور روی این موضوع در کابل بود که آیا پیشنهاد ایریک پرینس در این استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان گنجایش دارد یا خیر؟

در حالی‎که فایننشل تایمز از استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان نوشته، نشریه انترنتی میل آنلاین تصاویری از این کشور را به نشر رسانیده‎است، تصویر گرفته شده توسط عکاس معروف ستیف مکیوری.

ستیف مکیوری همان عکاسی است که امتیاز عکس شربت گله را که شهرت جهانی کسب کرده بود را دارد.

مکیوری در ۴۰ سال اخیر گاه گاه به افغانستان رفته و تصاویری از زنده‎گی مردم و نشانه‎های جنگ افغانستان را برداشته‎است.

در یکی ازین عکس‎ها که در صفحه میل آنلاین منتشر شده، زن چادری پوشی دیده می‎شود که طفل زخمی در آغوش اش است.

عکس دیگر که در سال ۲۰۰۳ گرفته شده‎است، پسر نوجوانی را نشان می‎دهد که بالای تولبکس یک والگای تخریب شده، مالته می‎فرشد.

در عکس دیگری که در سال ۲۰۰۶ گرفته شده‎است، چند نوجوان در نزدیکی قدم‎های بت بامیان دیده می‎شوند که بالای موتری ویرانی بازی می‎کنند، موتری‎که در آن نوشته شده است، ریاست صحت عامه!!!

XS
SM
MD
LG