لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۴ عقرب ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۸

شماری از زنان چیچنیایی برای پیدا کردن فرزندان‌شان خواهان کمک شدند


شماری از زنان چیچنیایی برای پیدا کردن فرزندان‌شان خواهان کمک شدند

در چیچنیا یک تعداد از مادران که فرزندان‌شان مفقودالاثر اند برای پیدا کردن فرزندان خود از سازمان‌های حقوق بشر اتحادیه اروپا خواهان کمک شده‌اند.

بخش شمال قفقاز رادیو آزادی خبر می‌دهد یک تعداد مادرانی که فرزندان آن‌ها لادرک شده‌اند به سازمان‌های حقوق بشر اتحادیه اروپا مراجعه کرده‌اند تا در جمع آوری معلومات در مورد سرنوشت فرزندان‌شان به آن‌ها کمک کنند.

بخش شمال قفقاز رادیو آزادی یک نامه را بدست آورده‌است که ده زن در آن امضا کرده‌اند.

در این مکتوب نوشته شده‌است که آن‌ها چندین بار در این مورد با مقامات روسیه تماس گرفته و خواهان معلومات شده‌اند ولی به خواسته‌های آن‌ها هیچ پاسخی داده نشده و تلاش‌های آن‌ها به نتیجه نرسیده‌است. آن‌ها گفته اند که از این حالت خسته شده‌اند.

آن‌ها در این نامۀ‌شان از تمامی سازمان‌های حقوق بشر اتحادیه اروپا خواسته اند که کمک کنند.

روزنامه مستقل روسیه نووی گزته قبل از این در ماه جنوری همین سال نوشته بود که دست کم ۲۷ جوان چیچینی بدون کدام محاکمه اعدام شده‌اند.

این افراد بعد از برخورد با پولیس بازداشت شده بودند.

به نوشته روزنامه، بر اعضای خانواده‌های افراد کشته شده فشار وارد شده تا به اسنادی امضا کنند که در آن‌ها گفته می‌شود فرزندانشان از کشور خارج شده و آن‌ها هیچ نوع دعوای حقوقی علیه مقامات ندارند.

روزنامه نووی گزته چاپ روسیه گاه ناگاه در مورد اعمال خشونت بار رئیس جمهوری این جمهوری شمال قفقاز روسیه رمضان قدیروف مطالبی را به نشر می‌رساند که در آن‌ها گفته شده‌است سربازان وفادار به او در شکنجه و اعدام‌های بدون محاکمه دست دارند.

به نوشته روزنامه روسی، قدیروف این‌گونه تجاوز بر حقوق بشر و تخطی‌ها را به کمک قوای امنیتی، پولیس و ملیشه‌های که تحت رهبری وی کار می‌کنند، انجام می‌دهد.

اما حکومت چیچنیا تحت رهبری قدیروف تمامی این گزارش‌ها را رد می‌کند.

این تا حال معلوم نیست که سازمان‌های حقوق بشر اتحادیه اروپا به نامه این مادران چه پاسخ گفته است و این سازمان‌ها چه اقدامی را پیش گرفته می‌توانند.

XS
SM
MD
LG