لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۰۱

نمایشگاه فعالیت و دست‌آورد های جوانان در هرات برگزار شد


آمریت جوانان ولایت هرات بمناسبت روز جهانی جوانان همایش و نمایشگاهی را از فعالیت و دست‌آوردهای جوانان در این ولایت به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه به مدت سه روز در تالا مولانا جلال الدین محمد بلخی در مرکز شهر هرات برگزار شده‌است.

تواب مبارز آمر امور جوانان ولایت هرات می‌گوید بیش از ۲۵ غرفه از فعالیت‎های مختلف جوانان هراتی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‎اند.

وی گفت:

"تقریباً بیش از ۲۵ غرفه است، هدف این غرفه ها انعکاس فعالیت‎ها و دستاوردهای جوانان هرات در عرصه های مختلف است. ما نخبه های معارف هرات را داریم، ما دختران رباتیک را داریم، نقاشان جوان، نویسندگان جوان، خبرنگاران جوان، عکاسان جوان و در مجموع فعالیت‎های جوانان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته ایم."

از سوی هم جوانان تاکید دارند که تلاش می‎کنند تا با استفاده از این نمایشگاه توانایی های شان را به مردم و حکومت افغانستان ثابت سازند.

نقیبه بارکزی یکی از این افراد می‎گوید که این نمایشگاه می‎تواند انگیزه جوانان را در پیشبرد فعالیت‎های مختلف بالا ببرد.

وی افزود:

"یکی از تأثیرات این نمایشگاه‎ها که می‎تواند به فعالیت کار جوانان داشته باشد این است که فعالیت‌های آنانرا به مقامات دولتی و مردم که این‎جا میایند به اثبات می‎رساند و دیگر این‎که به جوانان انگیزه می‎دهد وقتی جوانان مورد تشویق قرار می‎گیرند و یا هم از کارکردهای شان دید و بازدید صورت می‌گیرد وآنان مورد تشویق و تحسین قرار می‌گیرند کوشش می‌کنند تا از گذشته بیشتر تلاش کنند."

اداره محلی هرات بر نقش جوانان در ادارات مختلف دولتی تاکید می‎ورزد.

محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید که از یک سال به این سو ششصد تن از طریق کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی جذب ادارات مختلف دولتی شده‌اند که نود درصد آنانرا جوانان تشکیل داده‌اند.

آقای رحیمی همچنان بر جذب بیشتر جوانان در سکتورهای دولتی و خصوصی در افغانستان تاکید می‌ورزد.

محمد آصف رحیمی والی هرات
محمد آصف رحیمی والی هرات

وی گفت:

"چون اکثریت نفوس افغانستان را جوانان تشکیل می‌دهد و باید برای این‌ها عطف توجه صورت بگیرد، توجه به جوانان می‌تواند در تامین امنیت بسیار مهم باشد، هم برای شکوفایی افغانستان مهم است و هم برای نسل جوان که آینده سازان این‎کشور هستند بسیار مهم است، مسئولیت‌ها آهسته آهسته به جوانان سپرده شود و برای آنان زمینه سازی شود، زمینه های استخدام و شغل با کیفیت برای شان در نظر گرفته شود، زمینه سازی برای نقش جوانان و استخدام شان در ادارات دولتی یکی از اهداف بسیار مهم ما است."

از روز جهانی جوانان همه ساله در ولایات مختلف افغانستان از جمله هرات تجلیل می‌شود.

نبود امنیت و عدم زمینه اشتغال‎زایی از نگرانی های عمده جوانان در ولایت هرات به حساب می‎آیند.

برخی از کارشناسان نگران اند که اگر حکومت افغانستان نتواند زمینه کار را برای جوانان فراهم سازد، بیم آن وجود دارد که برخی از آنان به صفوف مخالفین مسلح دولت بپوندند.

اما حکومت افغانستان توجه به قشر جوان را یکی از اولویت‌های کاری خود می‌داند.

شاه پورصابر، هرات

XS
SM
MD
LG