لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۱

آرمان ملی: چرا مراکز تروریستان در شمال افغانستان از بین برده نمی‎شوند؟


روزنامه‎های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره‎های خود را به وضعیت امنیتی افغانستان بخصوص در شمال این کشور اختصاص داده‎اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش این پرسش را مطرح کرده‎است که چرا مراکز تروریستان در شمال افغانستان از بین برده نمی‎شود؟

سرمقاله نویس در بخشی از سرمقاله اش گفته‎است که منطقه میرزا اولنگ از حضور مخالفان مسلح پاک سازی شده و باید در این ساحه تحکیمات لازم صورت گیرد.

سرمقاله نویس نوشته که مراکز تروریستان در شمال باید از راه ممکن از بین برده شود در غیر آن پاکسازی مناطق از حضور مخالفان مسلح دردی را دوا نکرده و مشکلات در شمال حل نخواهد شد.

در سرمقاله آمده‎است که تنها تصفیه مناطق از موجودیت مخالفان مسلح کافی نیست بلکه به نوشته سرمقاله نویس حفظ مناطق مهم است در غیر آن تهدیدات مخالفان مسلح ادامه خواهد یافت.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله‎اش گفته‎است که شدت حملات مخالفان مسلح بخصوص در شمال این کشور نشان دهنده آن است که برخی حلقات استخباراتی از آنان حمایت می‎کنند.

به گفته سرمقاله نویس طالبان مسلح سعی می‎کنند تا برخی مناطق را در تصرف در آورده و خود را زرنگ و موفق جلوه دهند.

سرمقاله نویس می‎گوید که حالا پاکستان به علت حمایت از حلقات تروریستی مورد فشار جهانی قرار گرفته و این فشارها در حال افزایش اند.

سرمقاله نویس با اشاره به این موضوع نوشته‎است که پاکستان تلاش دارد تا حکومت افغانسان را ضعیف نشان داده و ثابت سازد که مردم این کشور از حکومت حمایت نمی‎کنند.

سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله‎اش نوشته‎است که نیروهای امنیتی توانستند منطقه میرزا اولنگ در ولایت سرپل را از حضور مخالفان مسلح دولت تصفیه کنند اما ولسوالی غورماچ فاریاب بدست طالبان مسلح سقوط کرد.

به نوشته سرمقاله نویس دست بدست شدن برخی مناطق و ولسوالی‎ها از سوی نیروهای امنیتی و طالبان مسلح به یک امر معمولی مبدل شده‎است.

سرمقاله نویس گفته‎است، طالبان نمی‎توانند مناطق تصرف شده را برای مدت زیاد نگهدارند اما به تاسیسات دولتی خساره وارد می‎کنند و مشکلات را در مناطق ایجاد می‎کنند.

سرمقاله نویس انتقاد می‎کند که درین زمینه مدیریت نهادهای امنیتی افغانستان ضعیف است و باید در آینده به آن توجه لازم صورت گیرد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG