لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۱۰:۵۸

ادعای خانواده مهمند: آصف مهمند از سوی والی بلخ و پسرانش لت و کوب شده‌است


مصطفی مهمند
مصطفی مهمند

آصف مهمند یک عضو شورای ولایتی بلخ نا وقت شب گذشته در میدان هوایی این ولایت بازداشت شد.

سید کمال سادات قوماندان امنیه بلخ به رسانه‎ها گفته‎است که آقای مهمند از سوی طرفداران مسلح وابسته به عطا محمد نور دستگیر شده‎است.

حین بازداشت آصف مهمند و میان محافظان این وکیل شورای ولایتی و افراد مسلح که تلاش گرفتاری وی را داشتند درگیری مسلحانه نیز صورت گرفته‎است که در نتیجه آن دو تن از محافظان آقای مهمند کشته شدند.

عطا محمد نور والی بلخ
عطا محمد نور والی بلخ

بر اساس معلومات دفتر قوماندانی امنیه بلخ درین رویداد ۱۶ تن دیگر مجروح شده‎اند.

منیر فرهاد سخنگوی عطا محمد نور می‎گوید که آصف مهمند بر اساس جلب سارنوالی امنیت ملی و اداره عالی مبارزه با فساد به اتهام فساد در برخی از قرار دادها در مرکز بازداشت شد.

پیش از این قوماندان امنیه بلخ ادعا کرده بود، که به هدایت سرپرست وزارت داخله مامور شده بود تا آصف مهمند را از میدان هوایی بلخ دوباره عازم کابل بسازد، اما افراد مسلح وابسته به والی بلخ او را با خود بردند.

اعضای خانواده آصف مهمند و برادرش مصطفی مهمند مدعی اند که این وکیل شورای ولایتی بلخ بعد از دستگیری به خانه عطا محمد نور انتقال یافته و در آن‎جا بعد از چهار ساعت لت و کوب توسط آقای نور و پسران اش، به اداره سارنوالی امنیت ملی سپرده شده‎است.

منیر فرهاد سخنگوی والی بلخ این ادعاها را شدیداً رد نمود.

اعضای خانواده آصف مهمند از حکومت مرکزی خواهان برطرفی آقای نور شده و گفته‎اند که به منظور رسیده‎گی به این قضیه والی بلخ باید محاکمه شود.

وزارت داخله به رسانه‎ها گفته‎است که جهت بررسی این رویداد و تحقیق در این باره هیئتی را به بلخ فرستاده‎است.

گزاش: مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG