لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۵۷

کارمندان معترض: تا برکناری رهبری کرکت بورد به اعتصاب ادامه می‎دهیم


کرکت بورد افغانستان برای دومین بار شاهد اختلافاتی شده‎است که ادعاها مبنی بر موجودیت مشکلات درین نهاد تا رسانه‎ها و مردم عام، می‎رسند.

عملکرد غیر مسلکی رهبری کرکت بورد، مصرف نکردن بودجه انکشافی، انفکاک و انتصاب‎های غیر مسلکی و بیجا، بردن کرکت به مسیر نادرست و سرپیچی از موارد تخنیکی کرکت از ادعاهای اند که منجر به اعتراض شماری از کارمندان این نهاد شده‎است.

کارمندان معترض کرکت بورد افغانستان می‎گویند، تا زمانی به اعتصاب کاری ادامه می‎دهند که در رهبری این اداره، تغییرات نیاید.

این کارمندان که شمار شان را سی تن عنوان می‎کنند می‎گویند، رهبری فعلی کرکت بورد با مشکلات زیادی رو به رو اند.

هیئت رهبری کرکت بورد
هیئت رهبری کرکت بورد

عزیز غروال مسئول بخش رسانه‎های کرکت بورد که یکی از اعتراض کننده‎گان نیز است روز چهار شنبه به رادیو آزادی گفت، این مشکلات از طریق گفتگوها حل می‎شد اما مسئولان کرکت به شکایت‎های آنان جواب ارائه نکردند.

او افزود:

"حدود ۳۰ تن با رهبری فعلی کرکت بورد مقاطعه کرده‎اند و این مقاطعه به خاطری صورت گرفته که آقای مشعل رئیس کرکت بورد، شفیق الله ستانکزی رئیس اجرائیوی و فیروز خان لایق رئیس عملیاتی یا برکنار شوند و یا هم استعفا دهند."

در میان اعتراض کننده‎گان، نظیم جار عبدالرحیمزی مدیر بخش انکشافی، داوود بابر مسئول کرکت داخلی، صناع الله سروری رئیس بخش مالی و عزیز الله غروال مسئول مطبوعاتی کرکت بورد شامل اند.

هیئت رهبری فعلی کرکت بورد افغانستان حدود هشت ماه پیش به دنبال بروز اختلاف‎ها میان بورد و بازی کنان به میان آمد.

اما اولین باریست که میان اعضای بورد چنین اختلاف به میان آمده‎است.

شفیق الله ستانکزی رئیس اجرائیوی کرکت بورد افغانستان در این باره می‎گوید، برخی کارمندان این اداره برای توطیه در برابر آنان کار می‎کنند.

ستانکزی: شمار محدودی اند که به مانند یک توطیه کار می‎کنند.
ستانکزی: شمار محدودی اند که به مانند یک توطیه کار می‎کنند.

او افزود:

"شمار محدودی اند که به مانند یک توطیه کار می‎کنند، اما ما باید بر اساس اصول شورای جهانی کرکت کار کنیم و تشکیل اداری خود را به مانند کشورهای عضو کرکت ترتیب کنیم، ما برای همین کار را آغاز کردیم که برخی دیپارتمنت‎های ما از بین می‎روند و برخی‎ها اضافه می‎شوند."

این در حالیست که افغانستان حدود دو ماه پیش عضویت شورای جهانی کرکت را به دست آورد.

اما سوال اینجاست که اختلاف‎های به میان آمده چقدر می‎تواند به وضعیت فعلی کرکت تاثیر کند.

قسیم هلال کارشناس کرکت در این باره می‎گوید، هرچند در اداره کرکت برخی مشکلات موجود است اما به گفته وی، اختلاف‎های کنونی می‎تواند به کرکت آسیب بیشتر وارد کند.

او افزود:

"از مشکلات در کرکت بورد چشم پوشی کرده نمی‎توانیم، در هر دو گروه کسانی‎اند که با واسطه آمده‎اند، اما در شرایط کنونی مقاطعه با اداره به کرکت بورد زیان می‎رساند."

با این همه رئیس اجرائیوی کرکت بورد می‎گوید، چنین اختلاف‎ها نمی‎توانند مانع اصلاحات و معیاری کردن کرکت شود اما به گفته وی، آنان برای گفتگو با اعصاب کننده‎گان آماده‎اند.

گزارش: نصرت پارسا

XS
SM
MD
LG