لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۲۸

بریت بارت: اداره ترمپ پیشنهاد رئیس بلک واتر را مورد بررسی قرار می‎دهد


بریت بارت

نشریه امریکایی بریت بارت می‎نویسد، اداره رئیس جمهور امریکا پیشنهاد ایریک پرنس رئیس شرکت خصوصی اکادمی را مورد بررسی قرار می‎دهد.

شرکت خصوصی اکادمی که در سابق بنام بلک واتر مشهور بود پیشنهاد کرده‎است که تمامی عساکر امریکایی از افغانستان بیرون شده و قراردادی‎های این شرکت به افغانستان فرستاده شوند.

نشریه به نقل از پرنس نوشته‎است که این پیشنهاد او از سوی برخی از مقام‎های امریکایی زیر غور قرار دارد و آن‎ها نظر شان را در این مورد با رئیس جمهور دونالد ترمپ شریک خواهند ساخت.

پرنس گفته‎است، می‎خواهد چند شرکت محدود خصوصی را به افغانستان بفرستد و به گفته او در حال حاضر حدود ۲۶ هزار قراردادی خصوصی در افغانستان مستقر اند که به ۵ هزار تن کاهش خواهد یافت و شمار عساکر امریکایی که اکنون حدود ۹ هزار است به دو هزار تن خواهد رسید.

به گفته پرنس اینگونه جنگ افغانستان خصوصی شده و پایان خواهد یافت.

واشنگتن تایمز یک روز نامه امریکایی نیز در شماره اخیرش استراتیژی امریکا برای افغانستان را به بحث گرفته‎است.

به نوشته این روزنامه، اخیراً گزارش‎های نشر شده که رئیس جمهور امریکا پیشنهادات مشاور امنیت کشورش در مورد افغانستان را به تندی رد کرده‎است.

واشنگتن تایمز

استراتیژی که تعهد شده بود تا پایان ماه جولای سال روان اعلام شود تا کنون با تاخیر مواجه شده‎است.

در مورد این تاخیر واشنگتن تایمز به نقل از جیمز متیس وزیر دفاع امریکا نوشته که گفته‎است؛ علت تاخیر اینست که بالای این استراتیژی بگونه جدی و دقیق کار جریان دارد.

روزنامه آن اظهارات رئیس جمهور دونالد ترمپ را نشر کرده که گفته‎است، پالیسی خارجی امریکا بر اساس منافع ملی کشورش ایجاد می‎شود و امریکا نمی‎خواهد که دشمنان خود را در بیرون هدف قرار بدهد.

به باور روزنامه، این همان پالیسی ایست که اکثر امریکایی‎ها در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال پیش از آن حمایت کردند و اکنون که قرار است وزیر دفاع امریکا استراتیژی کشورش را برای افغانستان پیشنهاد کند باید مطابق اصول پالیسی خارجی دونالد ترمپ باشد.

واشنگتن تایمز می‎نویسد، نیاز است تا استراتیژی نو امریکا برای افغانستان مطابق با موقعیت جفرافیایی باشد و آن چالش‎ها را در نظر بگیرد که بخاطر آن مسئله افغانستان با ناکامی رو به رو شده‎است.

XS
SM
MD
LG