لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۰

دنیا: "هشدار والی بلخ به ارگ! خواب آرام تان را خراب می‌کنم"


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتر روی اظهارات عطا محمد نور والی بلخ در رابطه به کارکرد‌های حکومت و حزب اسلامی تبصره نموده‌اند.

مسیر

روزنامه مسیر در یکی از مطالب چاپ شده‌اش نوشته است که عطا محمد نور والی بلخ در گردهمایی که در ولایت سمنگان برگزار گردیده بود، حکومت افغانستان و حزب اسلامی را متهم به دسیسه سازی در مقابل خودش کرد.

از قول عطا محمد نور همچنان نوشته شده که حکمتیار گفته بود تا زمانی‌که امریکایی‌ها در افغانستان باشند من به کابل نخواهم آمد. ولی حالا قرار است تا نیرو‌های بیشتر امریکایی به افغانستان بیایند.

در ادامه نوشته شده که والی بلخ حکومت افغانستان را تهدید نموده، گفته است که کاسه صبر‌ اش لبریز شده‌است.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی همچنان روی همین موضوع در یکی از مطالب‌اش تبصره نموده و نوشته شده که عطا محمد نور گلبدین حکمتیار را قصاب کابل خطاب کرده و گفته است که حکمتیار اولین کسی است که انتحاری زن را وارد کابل نمود.

در ادامه نوشته که والی بلخ در واکنش به اظهارات آقای حکمتیار که رئیس جمهور آینده باید مورد تائید حزب وی باشد گفته است که این اظهارات خیالات است و آقای حکمتیار کدام مرجع نیست.

از قول والی بلخ همچنان نگاشته است که آقای حکمتیار همیشه از پول‌ها ایران تمویل شده و حالا می‌خواهد با حرف‌های ضد ایرانی از کشور‌ها ی مخالف تهران پول دریافت کند.

دنیا

روزنامه دنیا در مطلب زیر عنوان "هشدار والی بلخ به ارگ! خواب آرام تان را خراب می‌کنم" چاپ نموده و در این رابطه نوشته است که عطا محمد نور حکومت را به نفاق افگنی و توطئه چینی در برابر شخصیت‌های کشور متهم ساخته و هشدار داده‌است که پیامد های این کار برای ارگ نیشینان پُر هزینه خواهد بود.

در ادامه مطلب همچنان نوشته شده که آقای نور گقته هیچ قدرتی توان برکناری او را ندارد و از پیروزی حزب جمعیت در انتخابات آینده ریاست جمهوری خبر داده‌است.

از قول نور نوشته شده که جامعه جهانی فریب ارگ نیشینان را نخورند و از مردم افغانستان حمایت کنند.

ولی روزنامه‌های دولتی در این مورد مطلبی را چاپ ننموده‌اند اما روی سایر موضوعات اقتصادی و اجتماعی مطالب و سرمقاله‌های شان اقبال چاپ یافته‌است.

XS
SM
MD
LG