لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۷

سازمان حمایت از کودکان: کودکان رقه به مراقبت‌های روانی نیاز دارند


یک سازمان خیریۀ مستقر در ایالات متحدۀ امریکا گفته‌است، کودکان که از شهر رقه در سوریه می‌گریزند، از زندگی تحت حاکمیت تندروان زجر کشیده‌اند.

سازمان حمایت از کودکان یا "سیف د چلدرن" همچنین گفته‌است که عملیات بمباران نیز به کابوس جوان‌ها در پایتخت خود خواندۀ گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش افزوده‌است.

سونیا خوش مدیر مؤسسۀ خیریه حمایت از کودکان در سوریه گفته‌است، کودکان رقه ممکن است نورمال به نظر برسند، اما در باطن به خاطر صحنه‌های که مشاهده کرده‌اند، زجر کشیده‌اند.

او افزوده‌است که این کودکان به مراقبت‌های روانی نیاز دارند.

سازمان حمایت از کودکان همچنین گفته‌است، برای فایق آمدن بر مشکلات روانی کودکان و جوانان در رقه ممکن است به چند دهه نیاز باشد.

جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی بخش‌های بزرگِ از سوریه و عراق را تصرف کردند و در مناطق تحت کنترول‌شان خلافت اسلامی اعلام کردند.

حمله‌های تهاجمی قوای به رهبری ایالات متحده امریکا، جنگجویان گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش را از شهر موصل پایتخت خودخواندۀ این گروه در عراق بیرون راندند و در نتیجه آنان وادار به رفتن به جاهای دیگر در عراق شدند.

نیروهای دموکراتیک سوریه که ائتلاف متشکل از جنگجویان عرب و کُرد است، شهر رقه را محاصره کرده و به انجام حملۀ نهایی تحت حمایت هوایی قوای به رهبری ایالات متحده امریکا آمادگی می‌گیرند.

تخمین زده می‌شود که ۲۰ هزار تن که تقریباً نیم‌شان کودک هستند در شهر رقه گیر مانده‌اند.

XS
SM
MD
LG