لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۹

ترمپ: در واکنش به فیر راکت کوریای شمالی تمام گزینه‌ها روی میز قرار دارند


رئیس جمهور امریکا دونالد ترمپ می‌گوید در واکنش امریکا به فیر راکت کوریای شمالی بر فضای جاپان، تمام گزینه‌ها روی میز قرار دارند.

در اعلامیه که امروز صبح به نشر رسید رئیس جمهور ترمپ گفته‌است پیونگ یانگ با این کار خود کم نظری به همسایه‌گان و تمام اعضای سازمان ملل‌متحد نشان داده و واضح ساخت که به معیارهای بین‌المللی کمترین احترام هم ندارد.

وزیر خارجه روسیه سرگی لاوروف در یک کنفرانس خبری در ابوظبی پایتخت امارات متحده عرب در رابطه با آزمایش راکت کوریای شمالی باید از قطعنامه‌های شورای امنیت ملل‌متحد پیروی کرد.

سرگی لاوروف
سرگی لاوروف

او گفت:

"در رابطه با کوریای شمالی و آزمایش راکت‌های آن ما به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل‌متحد پابند می‌باشیم و ما تأکید داریم که همسایه کوریای شمالی ما هم به این قطعنامه‌ها کاملاً احترام بگذارد."

راکت کوریای شمالی بر فراز جزیر هوکایدو جاپان پرواز کرده و صدراعظم جاپان این عمل را یک تهدید غیر مترقبه به کشورش خواند.

صدراعظم جاپان شینزو آبی گفت با رئیس جمهور ترمپ تیلیفونی صحبت کرده و در مورد افزایش فشارها بر کوریای شمالی موافقه کرده‌اند.

سفیر کوریای شمالی در ملل‌متحد این اقدام را یک واکنش به تمرینات نظامی امریکا و متحدینش در منطقه خوانده او آن‌را قابل توجیه تلقی کرده‌است.

شورای امنیت سازمان ملل‌متحد که در اواخر تعزیرات بیشتر را بر کوریای شمالی وضع کرده‌است، امروز یک جلسه فوق‌العاده را در مورد فیر راکت کوریای شمالی برگزار می‌کند.

XS
SM
MD
LG