لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۰۴

ویسا: مردم عام قربانی اصلی جنگ در افغانستان هستند


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره‌های خود را به تلفات افراد ملکی در افغانستان اختصاص داده‌اند.

دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله‌اش نوشته است که قربانیان اصلی جنگ در این‌کشور افراد ملکی هستند.

سرمقاله نویس گفته است، در کنار آن‌که حملات تروریستی همه روزه از افراد ملکی قربانی می‌گیرد، نیروهای بین‌المللی نیز در برخی موارد افراد ملکی را هدف حملات هوایی قرار می‌دهند.

سرمقاله نویس گفته است که روز شنبه نیز نیروهای خارجی در ولسوالی شیندند ولایت هرات بمباردمان کرده‌اند که در نتیجه آن ۱۵ فرد ملکی کشته شده‎اند که بیشتری‌شان زنان و اطفال هستند.

سرمقاله نویس می‎گوید که این حمله بدون همآهنگی با نیروهای افغان انجام شده‎است.

به باور سرمقاله نویس در جنگ‎جاری افغانستان افراد ملکی از سوی طرف‌های درگیر قربانی می‎شوند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‌اش به حمله دیروز بالای شعبه نوی کابل بانک اشاره کرده و گفته است که چرا همچو واقعات تکرار می‌شود؟

سرمقاله نویس نوشته است که این حمله نیز از افراد ملکی قربانی گرفت.

سرمقاله نویس گفته است که پیش از این نیز چندین بار بالای نمایندگی‌های نوی کابل بانک در برخی ولایات حملات مشابه صورت گرفته و تلفات زیادی را به میان آورده است.

سرمقاله نویس می‌گوید که با تکرار همچو حملات هنوز نیز برای تأمین امنیت بانک‌ها از سوی حکومت اقدام لازم صورت نگرفته‌است.

سرمقاله نویس نوشته است که اگر حکومت در تأمین امنیت بانک‌ها کوتاه آمده پس بهتر است که معاشات مامورین در شعبات‌شان توزیع گردد.

ویسا

روزنامه ویسا نیز در سرمقاله‌اش به تلفات افراد ملکی پرداخته و گفته است که در چند هفته چندین بار تعداد از زنان و کودکان از سوی طرف‌های درگیر جنگ قربانی شدند.

سرمقاله نویس نوشته است که مسئولیت حمله بر مسجد امام زمان در شهر کابل را گروه داعش پذیرفت اما مسئولیت حمله بر نمایندگی نوی کابل بانک در این شهر را طالبان مسلح پذیرفتند.

به گفته سرمقاله نویس، بمباردمان در شیندند از سوی نیروهای بین‌المللی نیز افراد ملکی را هدف قرار داد و این به گفته سرمقاله نویس نشان می‌دهد که مردم عام قربانی اصلی جنگ هستند.

سرمقاله نویس با اشاره به تلفات افراد ملکی انتقاد کرده که طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان به زندگی مردم عام ارزش نمی‌دهند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG