لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۹

آرمان ملی: پاکستان به گفت و گوی صلح با افغانستان ابراز آماده‎گی کرده‎است


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در مورد گفت و گوها میان افغانستان و پاکستان برخی از مطالب شان را اختصاص داده‎اند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته‎است که رئیس جمهور غنی بعد از ادای نماز عید در ارگ ریاست جمهور گفت که خواهان صلح با پاکستان می‎باشد.

در ادامه سرمقاله آمده‎است که استراتژی جدید امریکا برای جنوب آسیا و افغانستان پیام واضح برای پاکستان و گروه های‎که از سوی پاکستان حمایت می‎شوند دارد که امریکا به همکاری‎های دراز مدت اش با افغانستان ادامه می‎دهد.

به باور سرمقاله نویس تاثیر استراتژی جدید امریکا در قبال افغانستان است که برخی از بزرگان طالبان به شمول اعضای خانواده ملا محمد عمر مجاهد به ولایت‎های کندهار و کابل آمده‎اند و از قول آنان نوشته شده که گفتند آنان از جنگ پاکستان در مقابل افغانستان به ستوه آمده‎اند.

از قول آنان همچنان نوشته شده که جنگ در افغانستان از سوی پنجابیان رهبری می‎شود.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در یکی از مطالب نوشته‎است که پاکستان برای گفت و گوهای صلح با افغانستان ابراز آماده‎گی نموده‎است.

در ادامه مطلب آمده‎است که خواجه محمد آصف وزیر خارجه پاکستان گفته‎است که پاکستان خواهان صلح و ثبات در افغانستان می‎باشد.

همچنان در مطلب از قول وزیر خارجه پاکستان آمده‎است که قبل از این بخاطر گفت و گوها با حکومت افغانستان نشست‎های دو جانبه، سه جانبه، چهار جانبه برگذار شده بود.

نویسنده می‎نویسد که این اظهارات یک روز پس از اظهارت رئیس جمهوری افغانستان صورت می‎گیرد.

در ادامه مطلب همچنان نگاشته شده که امریکا در استراتژی جدید اش به پاکستان هشدار داده که برا ی تروریستان در قلمروش پناه ندهد.

به باور نویسنده، اسلام آباد در واکنش به این استراتژی گفته‎است که خود شان شکار تروریزم استند و ادعا کرده‎اند که دشمنان پاکستان در خاک افغانستان حضور دارند.

XS
SM
MD
LG