لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۵۱

آرمان ملی: پاکستان جهت حمایت از تروریزم، به سطح جهان رسوا شده‎است


روزنامه‎های چاپ امروز کابل موضوعات متفاوت را در مطالب شان نوشته‎اند.

مسیر

روزنامه مسیر در مورد حادثه ۱۱ سپتمبر سرمقاله اش را اختصاص داده‎است و نوشته که امریکا بعد ازین حادثه به تاریخ ۷ اکتوبر سال ۲۰۰۱ میلادی بالای طالبان در افغانستان حمله نمود.

در ادامه نوشته که این حمله به هدف از بین بردن شبکه القاعده صورت گرفت ولی تا هنور همچنان جنگ در افغانستان جریان دارد.

در سرمقاله همچنان نگاشته شده که بعد از ۱۶ سال روزانه ده‎ها افغان کشته می‎شوند، ساحه فعالیت تروریست‎ها وسیع شده و حالا مسجد، مکتب، خانه و مراسم خاک سپاری جنازه مورد تهدید و حمله آنان قرار دارد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله شماره امروزی اش روی استراتژی جدید امریکا و وارخطایی پاکستان نوشته‎است.

در سرمقاله نوشته شده که بعد از فشارها امریکا و جامعه جهانی بالای پاکستان به سبب حمایت آنکشور از تروریزم، مقامات پاکستان وارخطا شده‎اند و به هر کشور دست همکاری دراز می‎کنند.

سرمقاله نویس اضافه می‎نماید پاکستان بخاطر حمایت از تروریست‎ها، به سطح جهانی ملامت شده است و تحت فشارهای بین المللی قرار گرفته‎است ولی با این هم پاکستان طرفدار صلح و ثبات نیستو خواهان ادامه جنگ می‎باشد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش روی همین موضوع تمرکز نموده‎است.

سرمقاله نویس می‎نویسد پاکستان بخاطر حمایت اش از تروریزم، به سطح جهان رسوا شده‎است و بعد از این مقامات این کشور نمی‎توانند تا جامعه جهانی را فریب دهند.

به باور سرمقاله نویس باید حکومت افغانستان در قسمت تطبیق کامل استراتژی جدید امریکا بیشتر از پیش فعال شود و نگرانی کشورهای منطقه را از بابت تطبیق این استراتژی مرفوع سازد.

حکومت افغانستان باید وزارت خارجه را بیشتر فعال بسازد تا جلو توطیه‎های پاکستان به سطح منطقه را بیگیرد.

چون به باور سرمقاله نویس روسیه و ایران که دو رقیب امریکا به شمار می‎روند نیر موقف منفی در برابر استراتژی جدید امریکا اتخاذ نموده‎اند.

XS
SM
MD
LG