لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۳

سرخط: جنگ شانزده ساعت، شانزده سال طول کشید


حادثه یازده سپتمبر و تحولات پس از آن از مهمترین مطالب و تبصره‎های روزنامه‎های چاپ امروز کابل است.

سرخط

روزنامه سرخط در سرمقاله اش گفته‎است که جنگ شانزده ساعت، شانزده سال طول کشید.

سرمقاله نویس گفته‎است که شانزده سال قبل در یازده سپتمبر در یک روز در حملات تروریستی در امریکا حدود سه هزار تن کشته شدند.

در سرمقاله آمده‎است که این حملات از سوی نزده تن از اعضای شبکه القاعده انجام شد و پس از آن امریکا تصمیم به عملیات برضد رژیم طالبان گرفت.

سرمقاله نویس گفته‎است که در آن زمان فکر می‎شد که امریکا در شانزده ساعت رژیم طالبان را سرنگون کرده و برنده جنگ خواهد شد اما سرمقاله نویس نوشته‎است که این جنگ شانزده سال میشود که ادامه دارد.

سرمقاله نویس می‎گوید که جنگ امریکا در برابر تروریزم هنوز نیز ادامه دارد، افغان‎ها در این جنگ همه روزه قربانی می‎دهند و نتایج آن مشخص نیست.

انیس

روزنامه دولتی انیس درین باره نوشته‎است که پس از شانزده سال جنگ، امریکا می‎گوید که دشمن اصلی اش یعنی القاعده تضیف شده و روبه نابودی است.

اما سرمقاله نویس نوشته‎است که هنوز نیز جنگ در افغانستان به شدت ادامه دارد و امیدواری برای خاتمه زود هنگام آن وجود ندارد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی نوشته‎است که اگر گروه طالبان از بین نرود، ممکن حادثه یازده سپتمبر باری دیگر تکرار شود.

سرمقاله نویس طالبان مسلح را بزرگترین گروه تروریستی در جهان خوانده و گفته‎است که مطابق استراتژی جدید امریکا این گروه باید در هر جای که باشد هدف قرار گیرد.

سرمقاله نویس می‎گوید که امریکا می‎تواند به همکاری نیروهای امنیتی افغان این کار را انجام دهد.

به باور سرمقاله نویس، اگر تروریستان به ویژه گروه طالبان مسلح از بین برده نشود دنیا بخصوص امریکا باید منتظر تکرار حادثه خونین یازده سپتمبر باشد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG