لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۲۸

سفیر چین از امریکا خواست از تهدید‌ها در بارۀ کوریای شمالی خودداری کند


سفیر چین در واشنگتن از ایالات متحدۀ امریکا خواست از تهدید‌ها در بارۀ کوریای شمالی خودداری کند.

مسکو می‌گوید همه مواد قطعنامۀ را که در شورای امنیت سازمان ملل بر علیه کوریا تصویب شد عملی خواهد کرد، اما از آن بیشتر بالای پیونگ یانگ فشار نخواهد آورد.

واسیلی نی بین زیا سفیر روسیه در سازمان ملل متحد دیروز "جمعه" گفت، روسیه یک عضو مسئول جامعۀ جهانی است و آن‌چه را که در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شده عملی خواهد کرد.

قطعنامۀ ۲۳۷۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد بر علیه کوریای شمالی روز دوشنبه هفته گذشته با توافق همه اعضا تصویب شد.

از سوی دیگر چوی تانکای، سفیر چین در واشنگتن گفت ایالات متحده باید از تهدید‌ها در بارۀ کوریای شمالی دست بکشد.

این دیپلومات برجستۀ چین همچنان افزود که واشنگتن باید به خاطر یافتن راه‌های مناسب برای ادامۀ مذاکره و گفت‌وگو اقدامات بیشتر کند.

سفیر چین در امریکا این سخنان را پس از آن گفت که ایالات متحدۀ امریکا از پیکنگ خواست تا فشارهای سیاسی و اقتصادی خود بالای کوریای شمالی را افزایش دهد.

ریکس تیلرسن وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا روز جمعه گفت، چین به پیونگ یانگ نفت می‌دهد و شهروندان کوریای شمالی را به حیث کارگر استخدام می‌کند.

ریکس تیلرسن
ریکس تیلرسن

تیلرسن افزود که چین و روسیه دیگر باید آزمایش‌های راکتی کوریای شمالی را تحمل نکنند و برضد پیونگ یانگ اقدام کنند.

در یک تحول مربوط کریملین می‌گوید رئیس جمهور ولادیمیر پوتین روز جمعه در یک گفت‌وگوی تیلیفونی با همتای فرانسویش ایمانوئل مکرون تأکید کرده که برای حل بحران کوریای شمالی باید تلاش‌های دیپلوماتک افزایش یابند.

رئیس جمهور روسیه گفته‌است باید برای مذاکرات مستقیم با کوریای شمالی تلاش شود.

رسانه‌های کوریای شمالی به نقل از کیم جانگ اون رهبر این‌کشور گزارش داده‌اند که برنامه‌های اتمی و انکشاف راکت‌های دور بردش را ادامه خواهد داد تا آن‌که امریکا از تهدید‌های نظامی دست بکشد.

با این حال جنرال اچ ار مک مستر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا گفته‌است در قضیه کوریای شمالی کشورش گزینۀ نظامی را در اختیار دارد اما برای حل بحران گزینۀ نخست نیست.

XS
SM
MD
LG