لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۲۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۰۰

مسیر: بار دیگر میان حکومت و جنگسالاران از معامله سخن زده می‌شود


روزنامه‌های چاپ امروز کابل در مطالب و تبصره‌های خود به سخنرانی‌ها در مراسم به مناسبت یاد و بود از هفته شهید در ولایت بلخ پرداخته اند.

دنیا

روزنامه دنیا در مطلبی در این باره نوشته است که عطا محمد نور والی بلخ دیروز در سخنرانی‌اش در مزارشریف گفت که انحصار قدرت از سوی ارگ بسترسازی برای استبداد در این‌کشور است.

در مطلبی به نقل از آقای نور آمده که این وضعیت افغانستان را به سوی بحران کشانیده و تفاهمنامه حکومت وحدت ملی نیز بگونه درست عملی نشده‌است.

نویسنده مطلب گفته است که والی بلخ خطاب به جهانیان گفت که از حمایت افراد انحصارگر دست بکشند و به خواست و صدای مردم لبیک بگویند.

در مطلب این اظهارات احمد ضیا مسعود نمایند فوق‌العاده پیشین رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب نیز به نشر رسیده که گفته است، از سوی رئیس جمهور اصلاحات به میان نیامده و اگر چنین ادامه یابد بهتر خواهد بود که آقای غنی استعفا کند.

مسیر

روزنامه مسیر نیز در سرمقاله‌اش به نشست دیروز در ولایت بلخ پرداخته و گفته است که یکبار دیگر میان حکومت و جنگسالاران از معامله سخن زده می‌شود.

سرمقاله نویس نوشته است، آنانی‌که مقامات حکومتی را به انحصار قدرت، قوم پرستی، حمایت از داعش و اقدامات غیر قانونی دیگر متهم می‌ساختند حالا در تلاش معامله با حکومت هستند.

سرمقاله نویس می‌گوید که در مسایل سیاسی در افغانستان به ارزش‌ها توجه نمی‌شود و تغییرات در حکومت وحدت ملی فاصله میان مقامات، سیاسیون و مردم را بیشتر ساخته است.

سرخط

روزنامه سرخط در خصوص نشست دیروز در ولایت بلخ گفته است که بیشتری اشتراک کنندگان این نشست متعلمین مکاتب بودند.

سرمقاله نویس گفته است که اشتراک متعلمین مکاتب در نشست‌های سیاسی از لحاظ عقلی و منطقی هیچ توجهی ندارد.

سرمقاله نویس نوشته است که متعلمین در روزهای رسمی باید مصروف آموزش در مکاتب باشند نه این‌که برای سخنرانی‌های مقامات دولتی کف بزنند.

سرمقاله نویس رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی را که در این نشست اشتراک کرده بود نیز مورد انتقاد قرار داده‌است.

سرمقاله نویس می‌گوید، عبدالله عبدالله که همواره از پیشرفت معارف سخن می‌گوید باید از اشتراک متعلمین در این نشست جلوگیری می‌کرد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG