لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۹ حوت ۱۴۰۲ کابل ۰۲:۳۰

سرخط: اظهارات صدراعظم پاکستان اعلان جنگ با افغانستان است


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره‌های خود را به اظهارات تازه صدراعظم مؤقت پاکستان در مورد انفجار خونین در چهار راهی زنبق در نزدیکی سفارت جرمنی در شهر کابل اختصاص داده‌اند.

مسیر

روزنامه مسیر در سرمقاله‌اش نوشته است که شاهد خاقان عباسی صدراعظم مؤقت پاکستان پذیرفته است که حمله چند ماه پیش در چهار راهی زنبق شهر کابل از سوی افرادی صورت گرفته که از پاکستان وارد افغانستان شده بودند.

نویسنده سرمقاله می‌گوید که آقای عباسی این سخنان را در مصاحبه با روزنامه فایننشل تایمز چاپ بریتانیا گفته است.

سرمقاله نویس می‌گوید، هر چند دفتر آقای عباسی این موضوع را رد کرده و گفته است که وی با فایننشل تایمز چنین نگفته اما این موضوع نشان دهنده آن است که صدراعظم مؤقت پاکستان با این اظهارات در داخل پاکستان با فشار روبرو شده‌است.

سرمقاله نویس نوشته است که این برای افغانستان یک فرصت خوب است و باید در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد این مسئله یاد آوری شود تا فشارها بر پاکستان بیشتر گردد.

اما سرمقاله نویس می‌گوید که افزایش فشارها بر پاکستان باید سبب شدت جنگ در افغانستان نگردد بلکه اسلام آباد تشویق گردد تا در زمینه تأمین صلح با کابل همکاری صادقانه بکند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز در سرمقاله‌اش به همین موضوع پرداخته و به نقل از صدراعظم مؤقت پاکستان گفته است که تانکر مملو از مواد انفجاری قبل از انفجار در چهار راهی زنبق در یکی از سفارت‌ها در شهر کابل توقف کرده بود.

سرمقاله نویس نوشته است که شاهد خاقان عباسی با همچو اظهارات سعی می‌کند تا ایران را در این موضوع دخیل سازد و فشارهای جهانی در خصوص مبارزه با تروریزم بالای پاکستان کاهش یابد.

سرمقاله نویس گفته است که این موضوع باید بگونه همه جانبه بررسی شود اما به باور سرمقاله نویس، امریکا و جهان حالا درک کرده‌اند که پاکستان حامی تروریزم است.

سرخط

روزنامه سرخط این اظهارات صدراعظم مؤقت پاکستان را اعلان جنگ آن کشور با افغانستان خوانده است.

سرمقاله نویس می‌گوید که این اظهارات آقای عباسی نشان دهنده آن است که پاکستان به افغانستان تروریزم صادر می‌کند و این به گفته سرمقاله نویس می‌رساند که پاکستان در تلاش نا امنی در افغانستان است.

سرمقاله نویس گفته است که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان که حالا در نیویارک بسر میبرد حتماً از این اظهارات آقای عباسی آگاه شده و باید از جهانیان بخواهد که فشار بیشتر بر پاکستان وارد کنند.

سرمقاله نویس نوشته است، تا زمانی که پاکستان در موضوع مبارزه با تروریزم سیاست دوگانه‌اش را کنار نگذارد امنیت در افغانستان، منطقه و جهان تأمین نخواهد شد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG