لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۰

رئیس جمهور غنی با دونالد ترمپ ملاقات کرد


محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان غنی عصر امروز پنجشنبه به وقت افغانستان با دونالد ترمپ همتای امریکایی‌اش ملاقات کرد و روی روابط دوجانبه صحبت‌های داشتند.

هر دو جانب در باره استراتژی جدید امریکا برای افغانستان نیز صحبت کردند که ماه گذشته از جانب رئیس جمهور ترمپ اعلان شد.

آقای غنی دیروز در باره این استراتژی گفت، این پلان برخلاف استراتژی بارک اوباما رئیس جمهور پیشین امریکا که به گفته آقای غنی به ناکامی انجامید، نتیجه خواهد داد، زیرا به گفته وی دونالد ترمپ خواهان رویکرد منطقه‌یی و اتخاذ موضع تندتر علیه پاکستان است.

آقای غنی این سخن را دیروز در نشست انجمن آسیا در نیویارک گفته افزود:

"ازین استراتژی که ما را به مسیر واضع قرار می‌دهد استقبال می‌کنیم، مردم افغانستان برای سال‌ها منتظر چنین راه حل از سوی ایالات متحده بودند."

رئیس جمهور اشرف غنی گفته‌است که اداره رئیس جمهور دونالد ترمپ این استراتژی را پس از مشوره‌های گسترده با حکومت افغانستان ترتیب کرده‌است.

دونالد ترمپ و محمد اشرف غنی
دونالد ترمپ و محمد اشرف غنی

بخش از سخنان رئیس جمهور ترمپ؛

نظامیان ما نسبت به جنگ در بخش رهبری کارهای باور نکردنی را انجام می‌دهند. ما نیروهای فوق‌العادۀ افغان را رهبری می‌کنیم که شدیداً می‌جنگند. ما پیشرفت‌های قابل ملاحظۀ را که صورت گرفته مورد بحث قرار می‌دهیم. پس افتخار می‌کنم که شما و نماینده‌های شما را با خود داریم.

تشکر از شما!

بخش از سخنان رئیس جمهور اشرف غنی؛

تشکر از کمک‌های ایالات متحده، به خصوص از نظامیانی که قربانی داده اند. این قربانی فعلاً می‌تواند در یک افغانستان پایدار نتیجه بدهد.

آقای غنی به‌خاطر فرستادن نیروهای بیشتر به افغانستان نیز سپاسگزاری کرد.

XS
SM
MD
LG