لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۲:۵۸

ارگ: امریکا در استخراج معادن افغانستان را کمک می‌کند


رؤسای جمهوری افغانستان و امریکا موافقه کردند که شرکت‌های امریکایی در بخشی استخراج منابع طبیعی در افغانستان کمک کنند.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان آمده که محمد اشرف غنی و دونالد ترمپ روی تعهدات امریکا در سکتور معادن، بحث کردند.

اعلامیه به نقل از دونالد ترمپ رئیس جمهوری امریکا خبر می‌دهد که ایالات متحده برای رفاه و پیشرفت افغانستان در تمام بخش‌های اقتصادی به شمول معادن، همکاری می‌کند.

اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان می‌افزاید، رئیس جمهور اشرف غنی از تعهدات و همکاری امریکا استقبال کرده می‌گوید، رفاه و انکشاف اقتصادی در افغانستان به انکشاف معادن در این‌کشور تعلق دارد.

رئیس جمهور غنی گفت، با انکشاف معادن، افغانستان از لحاظ اقتصادی به پای خود ایستاده و مصارف نیرو‌های امنیتی را خود مهیا ساخته می‌تواند.

همزمان با این، قصر سفید در یک اعلامیه جداگانه گفته که رؤسای جمهوری امریکا و افغانستان موافقه کردند که شرکت‌های امریکایی در استخراج معادن و سنگ‌های قیمتی افغانستان کمک می‌کند.

اعلامیه قصر سفید می‌افزاید، این ابتکار به شرکت‌های امریکایی کمک می‌کند تا موادی را استخراج کنند که از نگاه امنیتی حساس اند.

اعلامیه در ادامه خاطر نشان می‌سازد، استخراج معادن در رشد و انکشاف اقتصادی افغانستان و ایجاد فرصت‌های کاری در هر دو کشور کمک می‌کند.

اعلامیه می‌افزاید، با این اقدام از یک جانب مصارف ایالات متحده امریکا بر آورده می‌شود و از جانب دیگر، افغانان از لحاظ اقتصادی خودکفا می‌گردند.

XS
SM
MD
LG