لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۲۵

سرخط: پاکستان دو انتخاب دارد یا سیاست درست در پیش گرفتن و یا نابود شدن


اظهارات اخیر رؤسای جمهوری افغانستان و امریکا به آدرس طالبان مسلح و کشورهای حامی این گروه از مهمترین مطالب روزنامه‌های چاپ امروز کابل است.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله‌اش در این باره نوشته است که رئیس جمهوری امریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که حمایت از گروه‌های تروریستی از سوی هیچ کشوری پذیرفتنی نیست.

سرمقاله نویس می‌گوید، پاکستان یکی از کشورهای است که از طالبان مسلح استفاده ابزاری می‌کند و طالبان منحیث ملیشه‌های این‌کشور محسوب می‌شوند.

سرمقاله نویس گفته است، کشورهای که پاکستان را مورد فشار قرار می‌دهند و در فکر سرکوب کردن تروریستان هستند دوست افغانستان بوده و باید از موقف‌شان استقبال گرم صورت گیرد.

روزنامه در این مورد در مطلبی جداگانه به نقل از محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان نوشته است که پاکستان و طالبان عاملین اصلی بی‌ثباتی در این‌کشور هستند.

در مطلب این اظهارات آقای غنی نیز به نشر رسیده که گفته است، طالبان جنگ را طولانی می‌سازند و پاکستان خواست افغانستان در خصوص صلح را رد می‌کند.

نویسنده مطلب می‌گوید، رئیس جمهور غنی این را نیز گفته است که استراتژی جدید امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا برای سرکوب کردن مخالفان مسلح دولت بسیار مهم است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد مطلبی را در باره دیدار محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان با دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا به نشر رسانیده‌است.

در مطلب آمده‌است که آقای غنی در این دیدار به رئیس جمهور ترامپ گفته است، استراتژی جدید وی برای افغانستان و جنوب آسیا زمینه را برای مبارزه جدی تر در برابر تروریزم و تأمین صلح و ثبات فراهم ساخته است.

سرخط

روزنامه سرخط به سخنان رئیس جمهوری امریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد پرداخته که گفته است، زمان آن فرا رسیده تا با کشورهای که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند محاسبه صورت گیرد.

به باور سرمقاله نویس، این سخنان دونالد ترمپ پیام واضح برای پاکستان دارد که پس از این خودسری‌ هایش در سطح منطقه پذیرفتنی نیست.

سرمقاله نویس نوشته است که پاکستان دیگر نا امید شده و این را درک می‌کند که حالا وضعیت تغییر کرده و سیاست‌های دوگانه‌اش برای هیچکس قابل قبول نیست.

به نوشته سرمقاله نویس، پاکستان حالا دو انتخاب دارد یا سیاست درست را در پیش گرفتن و یا هم نابود شدن.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG