لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۴

تبصره روزنامه‎های چاپ کابل روی سه سالگی ایجاد حکومت وحدت ملی


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در رابطه به سه سالگی ایجاد حکومت وحدت ملی بیشتر در سرمقاله و مطالب شان تمرکز نموده‎اند.

دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله‎اش درین مورد نوشته‎است و گفته شده که به تاریخ ۷ میزان سال جاری حکومت وحدت ملی سه ساله می‎شود.

ارگ ادعا دارد که در جریان این سه سال دست آوردهای زیادی دارد و حکومت وحدت ملی در عرصه‎های که مورد انتقاد قرار می‎گردد، بار آن را بالای حکومتی قبلی می‎اندازد.

در ادامه سرمقاله آمده‎است که مقامات حکومت قبلی، حکومت وحدت ملی را ناکام می‎دانند و می‎گویند که با در نظر داشت شرایط مساعد موجوید باید حکومت وحدمت ملی دست آوردهای بیشتر می‎داشت.

نویسنده اضافه می‎نماید که ما نمی‎خواهیم که دست آوردهای حکومت قبلی و حکومت فعلی را مقایسه نمایم ولی از حکومت فعلی به این سبب ناراض استیم که آنچه را که مردم توقع داشت نتواست در جریان این سه سال برآورده سازد.

به باور سرمقاله نویس، مقامات حکومت وحدت ملی به حرکاتعوام فریبانه می‎خواهند تا به چشم مردم خاک بزنند و خودشان را پاک جلوه بدهند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد درین مورد از قول شاه حسین مرتضوی سرپرست سخنگوی ریاست جمهوری نوشته‎است که ما میراث دار حکومت شدیم که به هیچ وجه قابل قبول مردم نبود ولی کارها و اقدامات صورت گرفته و امیدوار هستیم که مردم ختم کار حکومت وحدت ملی در مورد کارکردهای ما عادلانه قضاوت نمایند.

مسیر

روزنامه مسیر از قول رئیس اجرائیه حکومت می‎نویسد. حامد کرزی در زمانی به قدرت رسید که در افغانستان هیچ چیزی وجود نداشت ولی حالا ما شاهد پیشرفت‎ها در تمام عرصه‎ها هستیم.

در ادامه نوشته شده که عبدالله عبدالله این اظهارت را روز قبل در اجتماعی در ولایت کندهار ابراز کرد و این اولین بار است که رئیس اجرائیه در مورد حامد کرزی اظهارات مثبت داشت.

در مطلب همچنان نوشته شده که عبدالله در اظهارات قبلی اش همیشه مشکلاات موجود در حکومت را میراث حکومت آقای کرزی می‎دانست ولی حالا در موقف اش تغییر دیده می‎شود و این هم جز سیاست است.

XS
SM
MD
LG