لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۸

آرمان ملی: یک مشکل حاد در شهر کابل عدم موجودیت آب صحی است


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در رابطه به مشکلات آب آشامیدنی در افغانستان و بخصوص در کابل سرمقاله هایشان را اختصاص داده‎اند.

آرمان ملی

روز نامه آرمان ملی در سرمقاله شماره امروزی اش این موضوع را به بحث گرفته و نوشته‎است که در چند سال گذشته در جهان اقلیم در حال تغییر است و کاهش در باریدن برف و باران هم دیده می‎شود و استفاده نادرست از آب سبب گردیده که شماری از دریاها خشک شوند.

به باور سرمقاله نویس یکی از مشکلات حاد در شهر کابل هم عدم موجودیت آب آشامیدنی صحی می‎باشد.

در ادامه سرمقاله آمده‎است که در جریان چند سال اخیر مردم از ولایات بخاطر سکونت به کابل هجوم آورده‎اند و نفوس شهر کابل بیشتر گردیده‎است و استفاده آب ازیاد یافته و در کل سبب شده تا آب‎ها سطح زمین پایین شود.

نویسنده می‎نویسد که دولت در این راستا باید دست به کار شود و این مشکل را باید حل نماید.

اصلاح

روز نامه اصلاح در یکی از مطالبش روی همین موضوع تمرکز نموده و نوشته‎است که وزارت انرژی و آب افغانستان اعلام نموده که استفاده از آب‎ها زیر زمینی به حد بحران اش رسیده‎است.

در ادامه آمده‎است که این وزارت هشدار داده که اگر وضعیت به همین منوال به پیش برود، تاثیرات منفی بیشتر بالای محیط زیست وارد خواهد شد.

در مطلب همچنان نوشته شده که وزارت انرژی و آب از مردم می‎خواهد تا از آب به گونه درست استفاده نمایندو همچنان در مصرف آب باید کاهش به عمل بیاید در غیر آن به مشکل جدی در آینده رو به رو خواهیم بود.

افغانستان

روزنامه افغانستان ما هم در یکی از مطالبش نوشته‎است که در مورد کم شدن آب‎های زیر زمینی در کابل و مشکلات ناشی از سال‎ها قبل به مردم هشدار داده شده بود. و به باور نویسنده، متاسفانه نه تنها این‎که دولت بخاطر مهیا نمودن آب آشامیدنی صحی برای باشنده‎گان کابل اقدام نکرده بلکه از استفاده نادرست آب هم جلوگیر ننموده‎است.

در ادامه همچنان نوشته شده در حالی‎که در یک و نیم دهه گذشته به میلیاردها دالر به افغانستان کمک شده ولی جای شرم است که برای ۵ میلیون نفوس شهر کابل دولت نتواند آب آشامیدنی صحی فراهم سازد.

XS
SM
MD
LG