لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۵

داعش مسئولیت حمله بر میدان هوایی حامد کرزی را به دوش گرفت


گزارش‌ها از کابل می‌رسانند که تلاش نیروهای امنیتی برای از پا در آوردن شماری از مهاجمین مسلح در نزدیک میدان هوایی بین المللی حامد کرزی ادامه دارد.

نجیب دانش سخنگوی وزرت داخله افغانستان در صحبت با رادیو آزادی تعداد مهاجمین را سه تن خواند و گفت که در یک خانه مسکونی جا گرفته‌اند.

وی افزود:

"سه تن از تروریستان با استفاده از لباس نظامی در یک منزل مسکونی در منطقه قلعه میر عباس که مربوط حوزه نهم امنتیی کابل می‌شود داخل شده‌اند و از آن منزل بالای ساحه میدان هوایی انداخت صورت می‌گیرد.

عملیات برای از بین بردن این تروریست‌ها آغاز شده‌است."

امروز چند راکت نیز نزدیک میدان هوایی بین المللی حامد کرزی اصابت کردند.

به گفته آقای دانش، یک راکت در یک خانه برخورد کرده که در نتیجه آن ۵ تن به شمول یک زن زخمی شده‌اند.

مسئولیت این حمله را داعش به دوش گرفته‌است.

جزئیات قبلی:

حمله گروهی مسلحانه در نزدیک میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی جریان دارند.

خبرنگار رادیو آزادی از محل رویداد می‌گوید که حمله کننده‌ها داخل یک ساختمان شده‌‌اند و از آنجا با سلاح‌های سبک و سنگین بالای میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی و دیگر تأسیسات دولتی فیر می‌کنند.

نجیب دانش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان در صحبت با رادیو آزادی این رویداد را تأیید کرد و گفت که نیروهای امنیتی به ساحه رسیده‌اند و عملیات برای از بین بردن مخالفان مسلح آغاز شده‌است.

نجیب دانش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان
نجیب دانش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان

وی گفت:

" شماری از مخالفین مسلح با استفاده از یونیفورم نظامی در مربوطات قلعه میر عباس که مربوط حوزۀ نهم امنیتی پولیس می باشد، وارد یک ساختمان شده‌ و از آنجا بالای میدان هوایی فیر می‌کنند. در حال حاضر نیروهای امنیتی به ساحه رسیده‌ و عملیات بخاطر از بین بردن مهاجمان آغاز شده‌است."

آقای دانش گفت که چندین راکت که از ساحه پلچرخی فیر شده‌ بود در نزدیک میدان هوایی بین المللی حامد کرزی اصابت کرده که یکی از این راکت‌ها در یک منزل مسکونی اصابت نموده که بشمول یک زن پنج تن زخمی شده‌اند.

مطابق معلومات ابتدایی، نیروهای امنیتی راه منتهی به میدان هوایی را بسته اند و گفته می‌شود که پرواز طیارات نیز به تعویق افتاده‌اند.

مسئولیت این رویداد را تا هنوز کسی یا گروهی به عهده نگرفته است.

  • معلومات قبلی:

حوالی ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه صبح امروز چهارشنبه سه فیر راکت در منطقه خواجه رواش در نزدیکی مقر کمیسیون انتخابات و میدان هوایی بین المللی حامد کرزی در شهر کابل، اصابت کرده است.

به اساس گفته نجیب دانش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور داخله این رویداد تلفات جانی و خسارات مالی در پی نداشته‌است.

مسئولیت این رویداد را تا تهیه این خبر کسی یا گروهی به دوش نگرفته‌است.

XS
SM
MD
LG