لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۰ سنبله ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۱

متیس: طالبان مسلح را برای مذاکرات صلح مجبور خواهیم ساخت


روزنامه‌های چاپ امروز کابل در مطالب و تبصره‌های خود به مسایل مختلف پرداخته اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مطلبی به نقل از وزیر دفاع امریکا نوشته است که طالبان مسلح را برای مذاکرات صلح مجبور خواهند ساخت.

نویسنده مطلب می‌گوید که جیمز متیس وزیر دفاع امریکا این سخن را روز گذشته در قطر بیان کرده‌است.

نویسنده مطلب نوشته است که آقای متیس همچنان گفته است که امریکا و متحدان‌اش برای ختم جنگ در افغانستان به تلاش‌های‌شان ادامه خواهند داد.

در مطلب آمده‌است که وزیر دفاع امریکا به خبرنگاران گفته است که در سفر اش به کابل بر ادامه همکاری‌های ایالات متحده با افغانستان تأکید کرده‌است.

روزنامه در مطلبی دیگری به اظهارات وزیر خارجه پاکستان پرداخته که گفته است، حکومت افغانستان خواسته است، جاسوس بازداشت شده هندی که در افغانستان به سر می‌برد با شماری از طالبان مسلح که در پاکستان گرفتار شده‌اند تبادله شود.

نویسنده مطلب می‌گوید، آژانس خبری جمهور به نقل از رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که خواجه آصف وزیر خارجه پاکستان گفته است که مشاور امنیت ملی افغانستان این سخن را با وی در میان گذاشته است.

در مطلب به نقل از وزیر خارجه پاکستان گفته شده که محمد حنیف اتمر به وی گفته است، آنان حاضر اند جاسوس هندی را که در حمله بالای یک مکتب در پشاور دست داشت با چند تن از طالبانی که نزد پاکستان است تبادله کنند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز در مطلبی به این موضوع پرداخته اما گفته است که همچو ادعا‌ها نادرست است.

در مطلب گفته شده که قادرشاه سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی در صحبت با رادیو آزادی گفته که پاکستان باید جزئیات نشست‌ها را با دقت کامل به نشر برساند.

در مطلب آمده‌است که در نشست میان دو طرف صرف در مورد سپردن پنج طالب که در پاکستان بازداشت شده‌اند به افغانستان سخن زده شده‌است.

روزنامه نوشته است، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی گفته است که در این دیدار در مورد هند و اتباع هندی تبادل نظر صورت نگرفته است.

XS
SM
MD
LG