لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۹

تبصره ستارس ایند سترایپس روی حملات بر شیعیان در افغانستان


روزنامه نیویارک تایمز

روز نامه نیویارک تایمز مانند دیگر روزنامه‎های امریکایی در شماره اخیر خود مقاله را در مورد محاکمه شخصی به نشر رسانده که گفته می‎شود در یک حمله بر پایگاه نظامی امریکا در افغانستان، همکاری کرده‎است.

در مقاله آمده که دو لاری پر از مواد منفجره به قصد یک حمله تروریستی در ماه جنوری سال ۲۰۰۹ میلادی به دروازه دخولی یک پایگاه نظامی نیروهای امریکایی در ولایت خوست نزدیک شده، لاری اول در نزدیکی دروازه پایگاه انفجار کرد که در نتیجه آن چند غیر نظامی به شمول یک خانم باردار افغان، زخمی شدند.

به نوشته روزنامه نیویارک تایمز پلان این حمله زمانی خنثی شد که موتر دومی در چقری سرنگون شد که در نتیجه انفجار موتر اول به وجود آمده بود.

نیویارک تایمز می‎نویسد، مهند محمد الفرخ یک عضو فعال شبکه تروریستی القاعده متولد ایالات تکزاس امریکا روز جمعه در محکمه به اتهام همکاری در این حمله، مجرم شناخته شد.

او امکان دارد که به حبس ابد محکوم شود.

روزنامه نیویارک تایمز در ادامه می‎نویسد، الفرخ که در شهر هاستن تکزاس تولد شده و در شهر دوبی امارات متحده عرب بزرگ گردیده‎است، ۳۱ ساله بود که از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۴ میلادی عضویت قطعه عملیات خارجی شبکه القاعده را داشت.

در فهرست وظایف واحد عملیات خارجی القاعده که الفرخ عضویت آن را داشت، جمع آوری پول به اعضای این گروه نیز شامل است.

ستارس ایند ستریپس

در حالی‎که امروز (یکشنبه) در افغانستان از روز عاشورا یاد بود به عمل می‎آید، روزنامه ستارس ایند سترایپس به این بهانه، در مقاله که در شماره اخیر خود به نشر رسانده به حملات تروریستی بر شیعیان اشاره‎است.

روزنامه درین مقاله از حمله تروریستی روز جمعه که در نزدیکی یک تکیه خانه صورت گرفته یاد کرده‎است.

در نتیجه این حمله حداقل ۶ نفر کشته شده و تعدادی هم زخم برداشته‎اند.

ستارس ایند سترایپس می‎نویسد، لحظاتی پس از این حمله محافظان امنیتی مسلح داوطلب ملبس با یونیفورم به رنگ سیاه، منطقه را محاصره کردند.

در مقاله آمده‎است که این محافظان داوطلب برای روز عاشورا جهت امنیت شیعه‎ها گماشته شده‎اند.

این در حالیست که اکنون این باور بر نیروهای امنیتی افغان کم شده که گویا، آن‎ها بتوانند، در چنین روزهای تامین امنیت کامل نمایند.

به نوشته روزنامه، کابل درین روزها از جمله محلات خطرناک افغانستان شمرده می‎شود.

روزنامه ستارس ایند سترایپس می‎نویسد، سازمان ملل متحد در ماه اپریل گفته بود که در نتیجه حملات انتحاری و سایر حملات در کابل به تعدادی زیاد از غیر نظامیان آسیب رسیده‎است.

XS
SM
MD
LG